VBM613 - VERİTABANI TASARIMI LABORATUVARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERİTABANI TASARIMI LABORATUVARI VBM613 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 0 2 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Enstitü tarafından belirlenecek 
Dersin amacıVeri tabanı tasarım ve yönetimini öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci
  2. ?Veri tabanı tasarlayabilir.
  3. ?Veri tabanı yönetim sistemlerini öğrenir.
  4. ?Veri tabanında SQL dilinde sorgulama ve uygulama yapabilir.
  5. ?XML ve multimedia veri tabanlarını öğrenir.
  6. ?Veri madenciliği hakkında fikir sahibi olur.
  7. ?Veri teknolojilerini tanır.
Dersin içeriğiVeri Tabanı Tasarımı, Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, Veri Tabanı Sorgulama ve Uygulama: SQL, XML Veri Tabanları, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Multimedia Veri Tabanları, Veri Madenciliği, Veri Teknolojileri. 
Kaynaklar? Sam R. Alapati- Experts Oracle Database10 G Administrator, Apress 2005 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse Giriş
2. HaftaVeri Tabanı Tasarımı
3. HaftaVeri Tabanı Tasarımı(Devam)
4. HaftaVeri Tabanı Tasarımı(Devam)
5. HaftaVeri Tabanı Yönetim Sistemleri
6. HaftaVeri Tabanı Sorgulama ve Uygulama: SQL
7. HaftaVeri Tabanı Sorgulama ve Uygulama: SQL(Devam)
8. HaftaVeri Tabanı Sorgulama ve Uygulama: SQL(Devam)
9. HaftaXML Veri Tabanları
10. HaftaCoğrafi Bilgi Sistemleri
11. HaftaMultimedia Veri Tabanları
12. HaftaVeri Madenciliği
13. HaftaVeri Teknolojileri
14. HaftaProje Sunumları
15. HaftaProje Sunumları
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1030
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10110
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12020
Ödevler10110
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü363390

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir.   X 
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.    X
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.    X
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.  X  
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.   X 
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür.  X  
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.  X  
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.   X 
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.   X 
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek