VBM654 - VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ | VBM654 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Hayri Sever | |||||
Dersin amacı | Günümüz ilişkisel veri tabanı örneklerini, yaklaşımlarını ve sorunlarını öğretmek, veri tabanı sorgularının analizini gerçekleştirmek ve iyileştirmek, paralel ve dağıtılmış veritabanlarını incelemek, iş dünyasındaki veri tabanı sistem mimarilerini tartışmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nesne?ilişkisel ve nesneye yönelik veri modelleri. Sorgu işleme, sorgu eniyileme. Hareket işleme. Birliktelik denetimi. Kurtarma sistemi. Veri tabanı sistemi mimarileri. Dağıtımlı veri tabanları. Paralel veri tabanları. Uygulama geliştirme ve yönetme. İleri düzey veri türleri. Hareket işlemede ileri konular. Veri madenciliği. Veri ambarları. | |||||
Kaynaklar | ? Database Systems: A Practical Approach to Design, Implementation, and Management, 5/E, by Thomas Connolly and Carolyn Begg, Fifth Edition; published by Addison-Wesley 2010. ? Database Management Systems (3rd edition) - by Raghu Ramakrishnan and Johannes Gehrke, McGraw Hill, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nesne?ilişkisel ve nesneye yönelik veri modelleri |
2. Hafta | Sorgu işleme, sorgu eniyileme |
3. Hafta | Hareket işleme, Birliktelik denetimi |
4. Hafta | Kurtarma sistemi |
5. Hafta | Veri tabanı sistemi mimarileri |
6. Hafta | Dağıtımlı veri tabanları, Paralel veri tabanları |
7. Hafta | Arasınav |
8. Hafta | Uygulama geliştirme ve yönetme |
9. Hafta | İleri düzey veri türleri |
10. Hafta | Hareket işlemede ileri konular |
11. Hafta | Veri madenciliği, Veri ambarları |
12. Hafta | Öğrenci sunumları |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Proje sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlanma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 4 | 32 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 26 | 163 | 230 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. | X | ||||
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır. | X | ||||
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. | X | ||||
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek