KİM621 - BİYOKROMATOGRAFİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOKROMATOGRAFİ | KİM621 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Adil Denizli | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; biyokromatografide kullanılan genel yöntemleri detaylı olarak öğrenmek ve avantaj/dezavantajlarını karşılaştırmalı olarak tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin içeriği; biyokromatografide kullanılan genel yöntemleri detaylı olarak öğrenmek ve avantaj/dezavantajlarını karşılaştırmalı olarak tartışmaktır. | |||||
Kaynaklar | Ders notları Güncel yayınlar D.L Nelson and M.M. Cox, ?Lehninger Principles of Biochemistry 4th ed., W.H Freeman, (2005), NY, USA. (İngilizce baskı ve Türkçe çeviri (3. baskı)) J.M. Berg, J.L. Tymoczko, L. Stryer, ?Biochemistry 7th ed., W.H. Freeman, (2012), N.Y., USA. (İngilizce baskı) M. A. Vijayalakshmi, Biochromatography: Theory and Practice Taylor and Francis, N.Y., USA, 2002. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel toplantı ve ders hakkında bilgi |
2. Hafta | Biyokromatografideki üst- ve alt-akım işlemleri Jel filtrasyonu |
3. Hafta | İyon değişimi etkileşimi biyokromatografisi Proteinlerin hidrofobik etkileşim kromatografisi |
4. Hafta | Afinite kromatografisi |
5. Hafta | Boya ligand afinite kromatografisi Afinite kromatografisinde immobilize sentetik boyalar |
6. Hafta | İmmobilize histidin ligand afinite kromatografisi Tiyofilik etkileşim kromatografisi |
7. Hafta | Afinite kromatografide seçici ligand olarak boronik asitler Kapiler elektrokinetik kromatografi |
8. Hafta | Afinite ayırma için özel sabit faz olarak baskılanmış polimerler Biyokromatografinin bilgisayar destekli simulasyon |
9. Hafta | Endüstriyel biyokromatografi: mühendislik yaklaşımları Biyokromatografide validasyon yaklaşımları Biyokromatografi ve biyotıp uygulamaları |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Öğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları) |
12. Hafta | Öğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları) |
13. Hafta | Öğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları) |
14. Hafta | Öğrenci sunumları (Güncel araştırma konuları) |
15. Hafta | Genel sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 106 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek