GTM615 - MÜZİK TEKNOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MÜZİK TEKNOLOJİSİ | GTM615 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman TARİKCİ | |||||
Dersin amacı | Müzik teknolojisinin temel kavramlarını öğrenmek, öğrendikleri bu bilgilerin müzik teknolojisi uygulamalarında ne biçimde kullanıldıklarını anlamak ve kendi sanatsal ya da bilimsel çalışmalarında müzik teknolojisini etkili bir biçimde kullanabilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ses, sesin fiziksel yapısı ve algılanması. Ses ile ilgili yazılım ve donanımlar. MIDI, MIDI yazılım ve donanımları, kullanımı. Ses sentezleme ve örnekleme. | |||||
Kaynaklar | 1 Hosken, D. (2011) An Introduction to Music Technology, New York: Routledge Publishing 2 Önen, U. (2012), Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri, İstanbul: Çitlembik Yayınları 3 Olson, H. F.(1967), Music, Physics and Engineering, New York: Dover Publications 4 Zeren, A. (2003), Müzik Fiziği, İstanbul: Pan Yayıncılık 5 Huber, D. M., Robert, E. R. (2010), Oxford: Focal Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ses Nedir |
2. Hafta | Sesin Özellikleri, Dalga Formu |
3. Hafta | Ses Teknolojisi Donanımları |
4. Hafta | Dijital Ses |
5. Hafta | Dijital Ses Yazılımları |
6. Hafta | Dijital Ses Kaydı İçin Sistem Tasarımı |
7. Hafta | MIDI Donanımları |
8. Hafta | MIDI İle Müzik Düzenleme |
9. Hafta | Ses Sentezleme ? Elektronik Ses Üretimi |
10. Hafta | Ses sentezleme Ve Örnekleme |
11. Hafta | Dönem Sonu Proje Çalışmaları |
12. Hafta | Dönem Sonu Proje Çalışmaları |
13. Hafta | Dönem Sonu Proje Çalışmaları |
14. Hafta | Dönem Sonu Proje Çalışmaları |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 47 | 77 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Geleneksel Türk Müziklerinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirirler. | X | ||||
2. Alanında edindiği bilgileri, disiplinlerarası çalışmalarla sentezler ve bütünleştirir. | X | ||||
3. Uzmanlaştığı alana ilişkin en uygun araştırma yöntem ve teknikleri kullanırlar. | X | ||||
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayını takip ederler. | X | ||||
6. Müziği çok boyutlu algılayabilme, çözümleyebilme ve yorumlama becerisi kazanırlar. | X | ||||
7. Kuramsal ve uygulamalı çalışmalardan edindiği bilgileri ve belgeleri, görsel, işitsel ve yazılı medyada üst düzeyde sorumluluk anlayışıyla toplumla paylaşırlar. | X | ||||
8. Alanında gerçekleştirilen etkinliklerde, bireysel becerilerini ve yaratıcı gücünü sergiler. | X | ||||
9. Uzmanlaştığı alanda edindiği bilgi ve becerilerini, belirlenen hedef kitleye göre biçimleyip etkin bir biçimde sunarlar. | X | ||||
10. Alanında gerçekleştirilecek etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde sanatçı ve bilim insanı olarak etkin olabilecek donanımı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek