KİM633 - AYIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AYIRMA YÖNTEMLERİ | KİM633 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nuray Öğün Şatıroğlu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, ekstraksiyon, kromatografik ve elektroforetik ayırma yöntemlerinin temel prensiplerinin öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ayırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması Kimyasal Reaksiyonlar ve Ayırma Denge Yaklaşımları, Dağılım Katsayısı ve Dağılım Oranı Sıvı-Sıvı Ekstraksiyonu, Katı Faz Ekstraksiyonu Kromatografik Yöntemlerin Sınıflandırılması Kromatografinin Teorisi ve Eşitlikler Ayırma performansı; Gaz ve Sıvı Hareketli Fazların Davranışı Kromatografik Ayırma Yöntemlerinin Optimizasyonu (kimyasal seçicilik, kromatografik ayırma, enstrumantal performans ve analiz süresi) Gaz Kromatografisi Sıvı Kromatografisi (normal faz, ters faz) İyon Değişim Kromatografisi, Büyüklükçe Ayırma Kromatografisi Süperkritik Akışkan Kromatografisi Elektroforez | |||||
Kaynaklar | James M. Miller (1975), Separation Methods in Chemical Analysis, John Wiley, New York. D.A. Skoog, F.J. Holler, T.A. Nieman (2007) Principles of Instrumental Analysis, 6 th Ed. Thomson Brooks/Cole, USA. F. Rouessac, A. Rouessac (2000)Chemical Analysis Modern Instrumentation Methods and Techniques, John Wiley, London. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ayırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması, Kimyasal Reaksiyonlar ve Ayırma |
2. Hafta | Denge Yaklaşımları (fazlar arasındaki dağılım) |
3. Hafta | Dağılım Katsayısı ve Dağılım Oranı |
4. Hafta | Sıvı-Sıvı Ekstraksiyonu, Katı Faz Ekstraksiyonu |
5. Hafta | Kromatografik Yöntemlerin Sınıflandırılması, Kromatografinin Teorisi ve Eşitlikler |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Çözünürlük Parametreleri, Ayırma Performansı; Gaz ve Sıvı Hareketli Fazların Davranışı |
8. Hafta | Kromatografik Ayırma Yöntemlerinin Optimizasyonu (kimyasal seçicilik, kromatografik ayırma, enstrumantal performans ve analiz süresi) |
9. Hafta | Gaz Kromatografisi |
10. Hafta | Sıvı Kromatografisi (normal faz, ters faz) |
11. Hafta | İyon Değişim Kromatografisi ve Büyüklükçe Ayırma Kromatografisi |
12. Hafta | Süperkritik Akışkan Kromatografisi |
13. Hafta | Elektroforez |
14. Hafta | Sunum Ödev |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 30 | 86 | 187 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek