ARK619 - ÖNASYA'DA KENTLEŞME ve GELİŞİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖNASYA'DA KENTLEŞME ve GELİŞİMİ | ARK619 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşegül Aykurt | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, kentleşme için gerekli faktörleri belirlemek, Prehistorik dönemden itibaren M.Ö. 2. Binyıl sonuna uzanan kronolojide kentleşmede öne çıkan örnekleri irdelenmek mimari ögeleri analiz etmek ve tipolojik ayrıma gitmek, bölgelere göre kentleşmede görülen değişimleri değerlendirmek ve öğrencinin kentleşme ve gelişimini somut kanıtlar ışığında sunmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Önasyada kentleşme faktörünü hazırlayan etkenler, Bölgelere göre, kentleşme süreci, Kentleşmede öne çıkan mimari kalıntıların işlevsel tanımları, Sivil ve dini mimarinin kentleşmede oynadığı rol, Ekonominin kentleşmenin gelişimideki etkileri, Tipolojik tanımlama ve bölgelere gore farklılıkların ortaya konması | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar Frankforth, H. (1970). The Art and Architecture of the Ancient Orient. London. Klengel, H. (1989). Kulturgescichte des alten Vorderasien. Berlin. Lample, P. (1963). Cities and Planning in the Ancient Near East. Boston. Naumann, R. (1955). Architecture Kleinasiens von ihren Anfaengen bis zum Ende der hethitischen Zeit. Tübingen. Nörling, T.(1995) Altägäische Architekturbilder Mainz am Rhein Orthmann, W. (1984). Der Alte Orient. Propyläen Kunst Geschichte. Berlin. Sinos, S. (1971). Die vorklassischen Hausformen in der Agais Mainz am Rhein. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Önasyada kentleşmenin oluşmasında jeomorfolojik yapı ve iklim |
2. Hafta | Kentleşmede öne çıkan mimari ögeler |
3. Hafta | Yerleşim şemaları. |
4. Hafta | Kentlerin bölgelere göre örneklerle ele alınması |
5. Hafta | Mimarisiyle ayrıntılı tanımı. |
6. Hafta | Yapıların yerleşim şemasındaki konumları ve işlevsel tanımları |
7. Hafta | Yapıların yerleşim şemasındaki konumları ve işlevsel tanımları (devam) |
8. Hafta | Sosyal ve siyasi yapının kentleşme üzerindeki etkileri |
9. Hafta | Sosyal ve siyasi yapının kentleşme üzerindeki etkileri (devam) |
10. Hafta | Kentleşmenin bölgelere göre tipolojik gelişimi ve örnekler üzerinde değerlendirme, |
11. Hafta | Kentleşmenin bölgelere göre tipolojik gelişimi ve örnekler üzerinde değerlendirme, |
12. Hafta | Kentleşmenin bölgelere göre tipolojik gelişimi ve örnekler üzerinde değerlendirme, |
13. Hafta | Öğrenci seminer sunumu |
14. Hafta | Öğrenci seminer sunumu |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 7 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 19 | 38 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 49 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur | X | ||||
2. Alanında lisans eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır | X | ||||
5. Alanı ile ilgili projeleri yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları çözmek üzere sorumluluk alır. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikleri planlar, yönetir ve uygular. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili güncel konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında sorumluluk alır. | X | ||||
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat; malzemenin sunum ve koruma inceliklerinde müzecilik, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur. | X | ||||
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve beceriler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek