EFB612 - İMMÜNOFARMASÖTİKLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMMÜNOFARMASÖTİKLER | EFB612 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Betül ARICA YEGİN | |||||
Dersin amacı | Bu derste etkin ve edilgen bağışıklama mekanizmaları ile immün sistemi (bağışıklık sistemi) etkileyen farmasötik formülasyonlar hakkında bilgi verilecektir. Dersin amacı poliklonal ve monoklonal antikorlar, küçük modüler immünfarmasötikler (monoklonal antikor kısımları), geleneksel ve yeni aşılar (rekombinant, altbirim ve DNA aşılar), moleküler ve taşıyıcı sistem yapısında adjuvanlar konularını öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bağışıklık sistemi, etkin-edilgen bağışıklık, poliklonal ve monoklonal antikorlar, küçük modüler immünofarmasötikler, geleneksel ve yeni aşılar, aşı adjuvanları | |||||
Kaynaklar | 1) Blaine T. Smith, Concepts in Immunology and Immunotherapeutics, 4th Edition, ASHP,2007 2) Gary Walsh, Pharmaceutical Biotechnology,Concepts and Applications, John Wiley & Sons, England, 2007 3) Glick, B.R., Pasternak, J.J., Molecular Biotechnology, ASM Press, Washington, D.C., 2007 4) Hughes.H.P.A., Campos M, Designer vaccines, Principles for successful prophilaxis, CRC Press, 1998 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bağışıklık sistemine giriş |
2. Hafta | Etkin bağışıklık |
3. Hafta | Edilgen Bağışıklık |
4. Hafta | Aşılar: geleneksel ve modern aşılama kavramları |
5. Hafta | Rekombinant DNA teknolojisi kullanılarak üretilen aşılar |
6. Hafta | DNA aşılar |
7. Hafta | Terapötik aşılar |
8. Hafta | Poliklonal ve monoklonal antikorlar |
9. Hafta | Küçük modüler immünofarmasötikler |
10. Hafta | İmmünofarmasötik ürünler |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Ev ödevi ve tartışma |
13. Hafta | Ev ödevi ve tartışma |
14. Hafta | Seminer ve tartışma |
15. Hafta | Seminer ve tartışma |
16. Hafta | Son sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 1 | 12 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 83 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır. | X | ||||
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır. | X | ||||
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir, | X | ||||
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir. | X | ||||
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir. | X | ||||
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır. | X | ||||
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir, | X | ||||
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur | X | ||||
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar. | X | ||||
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek