GMÜ731 - GIDA ANALİZLERİ III
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GIDA ANALİZLERİ III | GMÜ731 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Gıda bileşenlerinin analizine yönelik spektrometrik ve kromatografik yöntem geliştirme becerisi kazandırılması. İleri düzey gıda analizlerinin planlanması, gerçekleştirilmesi ve verilerin değerlendirilmesi becerisi kazandırılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Gıda analizlerinin temel prensipleri, spektroskopi?nin prensipleri, gıda analizlerinde spektrometrik prensiplerin uygulamaları, kromatografi?nin prensipleri, gıda analizlerinde kromatografik prensiplerin uygulamaları, kütle spektrometresi | |||||
Kaynaklar | Food Analysis (S. Suzanne Nielsen) Food Analysis: Theory and Practice ( Y. Pomeranz, C.E. Meloan) Mass Spectrometry ? A Textbook (J.H. Gross) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Gıda analizlerine giriş |
2. Hafta | Gıda analizlerinin temel prensipleri |
3. Hafta | Spektroskopi prensipleri |
4. Hafta | Gıda analizlerinde spektroskopi uygulamaları |
5. Hafta | Gıda analizlerinde spektroskopi uygulamaları (devam) |
6. Hafta | Renk analizinin temelleri |
7. Hafta | Renk analizi uygulamaları |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Metod validasyonu |
10. Hafta | Kromatografi prensipleri |
11. Hafta | Gıda analizlerinde kromatografi uygulamaları (devam) |
12. Hafta | Gıda analizlerinde kromatografi uygulamaları (devam) |
13. Hafta | Kütle spektrometresi |
14. Hafta | Kütle spektrometresi uygulamaları |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 8 | 88 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 44 | 148 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar/saptar ve uygular. | X | ||||
2. Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | ||||
4. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | ||||
5. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
6. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
7. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
9. Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek