GMÜ731 - GIDA ANALİZLERİ III

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GIDA ANALİZLERİ III GMÜ731 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumluları 
Dersin amacıGıda bileşenlerinin analizine yönelik spektrometrik ve kromatografik yöntem geliştirme becerisi kazandırılması. İleri düzey gıda analizlerinin planlanması, gerçekleştirilmesi ve verilerin değerlendirilmesi becerisi kazandırılması.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders sonunda öğrenci Gıda bileşenlerinin analizine yönelik spektrometrik ve kromatografik yöntem geliştirmeyi öğrenecek; ileri düzey gıda analizlerinin planlanması ve değerlendirilmesi konusunda tecrübe kazanacak.
Dersin içeriğiGıda analizlerinin temel prensipleri, spektroskopi?nin prensipleri, gıda analizlerinde spektrometrik prensiplerin uygulamaları, kromatografi?nin prensipleri, gıda analizlerinde kromatografik prensiplerin uygulamaları, kütle spektrometresi
 
KaynaklarFood Analysis (S. Suzanne Nielsen)
Food Analysis: Theory and Practice ( Y. Pomeranz, C.E. Meloan)
Mass Spectrometry ? A Textbook (J.H. Gross)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGıda analizlerine giriş
2. HaftaGıda analizlerinin temel prensipleri
3. HaftaSpektroskopi prensipleri
4. HaftaGıda analizlerinde spektroskopi uygulamaları
5. HaftaGıda analizlerinde spektroskopi uygulamaları (devam)
6. HaftaRenk analizinin temelleri
7. HaftaRenk analizi uygulamaları
8. HaftaAra sınav
9. HaftaMetod validasyonu
10. HaftaKromatografi prensipleri
11. HaftaGıda analizlerinde kromatografi uygulamaları (devam)
12. HaftaGıda analizlerinde kromatografi uygulamaları (devam)
13. HaftaKütle spektrometresi
14. HaftaKütle spektrometresi uygulamaları
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)100
Laboratuar00
Uygulama1210
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)11888
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14646
Toplam İş Yükü44148300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar/saptar ve uygular.    X
2. Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.    X
3. Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.    X 
4. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.  X   
5. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.  X   
6. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. X   
7. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.    X
8. Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.   X 
9. Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek