BYM605 - POLİMER BİLİMİ ve TEKNOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POLİMER BİLİMİ ve TEKNOLOJİSİ | BYM605 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Damla Çetin Altındal | |||||
Dersin amacı | Ders kapsamında polimerle ilk kez tanışan öğrencilerle beraber daha önceden temel polimer sentez ve yapılarına aşina olan öğrencilere polimer sentez, karakterizasyon ve farklı kullanım alanları detaylı olarak anlatılacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Polimer bilgisi ve sentezi, kulanım alanları, biyomedikal alanda uygulamaları | |||||
Kaynaklar | 1-Ram Arie: Fundamentals of Polymer Engineering. Plenum Press, USA, 1997, 2-Elias Hans-Georg: An Introduction to Polymer Science. VCH Publishers, USA, 1997 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Polimer dünyasına giriş |
2. Hafta | Polimerlerin sınıflandırılması |
3. Hafta | Polimer kimyası: Monomerler ve polimerleşme vb. kavramlar |
4. Hafta | Endüstriyel polimerizasyon işlemleri |
5. Hafta | Yığın polimerizasyon, çözelti polimerizasyon, süspansiyon polimerizasyon, emülsiyon polimerizasyon, |
6. Hafta | Polimerlerin kimyasal yapısı ve karakterizasyon |
7. Hafta | Polimerlerde termal geçişler |
8. Hafta | Polimerlerde kristalizasyon ve camsı geçiş |
9. Hafta | Biyopolimerlerin sentez ve uygulamaları |
10. Hafta | Plastiklerin işlenmesi |
11. Hafta | Temel plastiklerin yapı, işlenme ve kullanımı |
12. Hafta | Plastikler ve özel kullanım alanları |
13. Hafta | Polimer yardımcı elemanlar; renklendiriciler, dolgular |
14. Hafta | Elastomerler ve fiberler |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 120 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyomühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlayabilme ve uygulayabilme, | X | ||||
2. Biyomühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, | X | ||||
3. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözümleri için özgün fikir ve uygun yöntemleri geliştirebilme ve bu çözümlerde yenilikçi yöntemler kullanma, | X | ||||
4. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme, | X | ||||
5. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayıp uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlayabilme, | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları getirme ve sorumluluk alabilme, | X | ||||
7. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurma, | X | ||||
8. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme, | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek