TDE664 - BATI EDEBİYATLARININ MODERN TÜRK EDEB. ETKİLERİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BATI EDEBİYATLARININ MODERN TÜRK EDEB. ETKİLERİ II TDE664 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. S. Dilek Yalçın Çelik 
Dersin amacıXX. yüzyılda Batı edebiyatlarının Türk edebiyatına etkisini öğretmek Batı edebiyatındaki akımların özelliklerini tanıtmak Karşılaştırmalı çalışmalar yapmak  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; ? Modernizm hakkında bilgi sahibi olur
  2. ? Modernist teknikle yazılmış metinleri okuyup anlayabilir
  3. ? Postmodernizm hakkında bilgi sahibi olur
  4. ? Postmodern metinleri okuyup anlayabilir
Dersin içeriği? Batı edebiyatındaki akımların öğrenilmesi
? Akımların özellikleri göz önünde bulundurularak bu bakış açısından eser tahlillerinin yapılması
 
KaynaklarKEFELİ, Emel (2012). Batı Edebiyatında Akımlar, İstanbul: Dergâh Yayınları.
ORTAK (1981). Yazın Akımları, Ankara: Türk Dili Dergisi, s: 349.
ÇETİŞLİ, İsmail (2004), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Ankara: Akçağ Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEdebi akımlar hakkında genel bilgi
2. HaftaModernizm
3. HaftaModernite
4. HaftaModernist roman
5. HaftaModernist şiir
6. HaftaAra sınav
7. HaftaPostmodernizm
8. HaftaPostmodernite
9. HaftaPostmodern roman
10. HaftaPostmodern roman
11. HaftaAra sınav
12. HaftaPostmodern roman
13. HaftaPostmodern şiir
14. HaftaPostmodern şiir
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama5840
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3745180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek