HES713 - HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YÖNTEM ÇALIŞMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YÖNTEM ÇALIŞMASI HES713 3. Yarıyıl 3 4 5 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Laboratuvar çalışması  
Dersin sorumlusu(ları) Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Gül 
Dersin amacıBu ders öğrenciye günümüzde kullanılan hemşirelik yöntem ve tekniklerini kapsamlı bir şekilde inceleyebilme ve yeni teknikler geliştirebilme yetisi kazandırır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilimsel yöntemi kavrar.
  2. Standart geliştirme sürecini kavrar.
  3. Hemşireliğin meslekleşme sürecinde yöntem/teknik geliştirmenin öneminin farkına varır.
  4. Bilimsel yöntemi/standart geliştirme sürecini yeni teknik/yöntem geliştirmede kullanır.
  5. Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin yeni teknik/yöntem tasarlar.
  6. Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik/yöntemi farklı durumlara uyarlar.
  7. Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin yeni teknik/yöntem yaratır.
  8. Geliştirdiği teknik/yöntemin uygulama sonuçlarını değerlendirir.
Dersin içeriğiBilim nedir? Bilim Tarihine Kısa Bakış, Bilimsel Düşünme Yöntemi, Teknoloji kavramı ve Teknolojinin Evrim Süreci, Hemşirelikte Standart Geliştirme 
Kaynaklar1. Dr. Naomi Craft (2018). Tıpta Çığır Açan Buluşların Küçük Kitabı, Tübitak Yayınları. Ankara.
2. James Barlow (2017). Managing Innovation in Healthcare. https://doi.org/10.1142/q0044
3. James E. McClella III., Herold Dorn (2008). Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, 2. Baskı, Arkadaş Yayınevi.
4. George Basalla (1996). Teknolojinin Evrimi, Tübitak Yayınları. Ankara.
5. Sancar, A. Aziz Sancar'ın Kendi Kaleminden Hayatı ve Bilimi, Tübitak Yayınları, Ankara.
6. Genç Bilim Adamına Öğütler, Tübitak yayınları. Ümit Matbaacılık. Ankara.
7. Rom Harre (1994). Büyük Bilimsel Deneyler, Tübitak Yayınları. Ankara.
8. B. Edward Shlesinger (1997). Buluş Nasıl Yapılır?, Tübitak Yayınları. Ankara. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, Programın Açıklanması, Bilim kavramı, Bilim tarihine kısa bakış
2. HaftaBilimsel yöntem
3. HaftaTeknoloji kavramı Teknolojinin evrim süreci
4. HaftaHemşirelikte standart geliştirme
5. HaftaHemşirelikte yöntem geliştirme
6. HaftaKlinik çalışma
7. HaftaKlinik çalışma
8. HaftaKlinik çalışma
9. HaftaKlinik çalışma
10. HaftaKlinik çalışma
11. HaftaKlinik çalışma
12. HaftaKlinik çalışma
13. HaftaSeminer Sunumu
14. HaftaSeminer Sunumu
15. HaftaYazılı açık uçlu bitirme sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer550
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması717
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama51365
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14646
Toplam İş Yükü5570258

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler.    X
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler.     
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar.     
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir.    X
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir.  X  
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder.     
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar.    X
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar.     
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar.     
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder.      
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır.     
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir.    X
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır.    X
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder.      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek