HES713 - HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YÖNTEM ÇALIŞMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YÖNTEM ÇALIŞMASI | HES713 | 3. Yarıyıl | 3 | 4 | 5 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Laboratuvar çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Gül | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrenciye günümüzde kullanılan hemşirelik yöntem ve tekniklerini kapsamlı bir şekilde inceleyebilme ve yeni teknikler geliştirebilme yetisi kazandırır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilim nedir? Bilim Tarihine Kısa Bakış, Bilimsel Düşünme Yöntemi, Teknoloji kavramı ve Teknolojinin Evrim Süreci, Hemşirelikte Standart Geliştirme | |||||
Kaynaklar | 1. Dr. Naomi Craft (2018). Tıpta Çığır Açan Buluşların Küçük Kitabı, Tübitak Yayınları. Ankara. 2. James Barlow (2017). Managing Innovation in Healthcare. https://doi.org/10.1142/q0044 3. James E. McClella III., Herold Dorn (2008). Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, 2. Baskı, Arkadaş Yayınevi. 4. George Basalla (1996). Teknolojinin Evrimi, Tübitak Yayınları. Ankara. 5. Sancar, A. Aziz Sancar'ın Kendi Kaleminden Hayatı ve Bilimi, Tübitak Yayınları, Ankara. 6. Genç Bilim Adamına Öğütler, Tübitak yayınları. Ümit Matbaacılık. Ankara. 7. Rom Harre (1994). Büyük Bilimsel Deneyler, Tübitak Yayınları. Ankara. 8. B. Edward Shlesinger (1997). Buluş Nasıl Yapılır?, Tübitak Yayınları. Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Programın Açıklanması, Bilim kavramı, Bilim tarihine kısa bakış |
2. Hafta | Bilimsel yöntem |
3. Hafta | Teknoloji kavramı Teknolojinin evrim süreci |
4. Hafta | Hemşirelikte standart geliştirme |
5. Hafta | Hemşirelikte yöntem geliştirme |
6. Hafta | Klinik çalışma |
7. Hafta | Klinik çalışma |
8. Hafta | Klinik çalışma |
9. Hafta | Klinik çalışma |
10. Hafta | Klinik çalışma |
11. Hafta | Klinik çalışma |
12. Hafta | Klinik çalışma |
13. Hafta | Seminer Sunumu |
14. Hafta | Seminer Sunumu |
15. Hafta | Yazılı açık uçlu bitirme sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 5 | 50 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 13 | 65 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 55 | 70 | 258 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | |||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | |||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir. | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | |||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar. | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar. | |||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | |||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | |||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | |||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir. | X | ||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek