KİM706 - BİYOMOLEKÜL KOMPLEKSLERİ ve MOLEKÜLER TANIMLAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOMOLEKÜL KOMPLEKSLERİ ve MOLEKÜLER TANIMLAMA | KİM706 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Mehmet Atakay | |||||
Dersin amacı | Kovalent olmayan etkileşimler, proteinlerin kendi aralarında ve metal, DNA gibi diğer türler ile aralarında meydana gelen etkileşimler, moleküler baskılama, antijen-antikor etkileşimleri, proteomiks, fosfoproteomiks, aptamer, aptamer-protein etkileşimleri, protein etkileşimleri analizlerinde mikroarray kullanımı, protein-DNA yapıları arasında meydana gelen etkileşimlerin çeşitli spektroskopik tekniklerle tayini konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Protein-protein etkileşimi; Peptit-metal iyonu etkileşimi; Peptit boya etkileşimi: Peptit/protein-enzim etkileşimi; Peptid/protein-oligonükleotid/DNA etkileşimi; Antijen-antikor kompleksleri; Reseptör-ligand etkileşimleri; Amino asit/peptid/protein -siklodekstrin etkileşimi, aptamerler; Proteomiks çalışmaları, Proteinlerin enzimatik parçalanma ürünlerinin analizleri; Peptitlerin amino asit dizilimlerinin analizi; Biyomoleküllerin supramoleküler komplekslerinin karakterizasyonu; Karbonhidrat analizleri. | |||||
Kaynaklar | Pavel Hobza P., Müller-Dethlefs K., Non-Covalent Interactions, Theory and Experiment, RSC Theoritical and Computational Chemistry Series, (2009) Komiyama M., Takeuchi T., Mukawa T., Asanuma H., Molecular Imprinting, Wiley, (2003) Downard K., Mass Spectrometry: A Foundation Course, Royal Society of Chemistry, (2004) Golemis E., Protein-Protein Interactions: A Molecular Cloning Manual, cold spring harbor laboratory press, (2001) Delaage M,. Molecular Recognition Mechanisms, Wiley, (1991) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kovalent olmayan etkileşimler |
2. Hafta | Moleküler tanımlama stratejileri |
3. Hafta | Protein-protein etkileşimleri |
4. Hafta | Protein-DNA, protein-boya, protein-metal etkileşimleri |
5. Hafta | Antijen-Antikor kompleksleri |
6. Hafta | Moleküler baskılanmış polimerler |
7. Hafta | Proteomiks çalışmaları |
8. Hafta | Biyolojik kütle spektrometrisi |
9. Hafta | Enzimatik parçalama, amino asit dizilim tayini |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Fosfoproteomiks çalışmaları |
12. Hafta | Aptamerler ve aptamer-protein etkileşimleri |
13. Hafta | Mikroarray uygulamaları |
14. Hafta | Biyomoleküllerin supramoleküler komplekslerinin karakterizasyonu |
15. Hafta | Uygulama-Alıştırma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 13 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 8 | 16 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 15 | 7 | 105 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 47 | 84 | 307 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | X | ||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | X | ||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek