İÇT700-04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR İÇT700-04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseİÇT700-03
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma-İnceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme, Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme
  2. Veri toplama aracını geliştirebilme, Araştırma verilerini toplayabilme
  3. Verileri analiz edebilme
  4. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme
  5. Araştırma bulgularından sonuç çıkartabilme
  6. Önerilerde bulunabilme
  7. Araştırmayı raporlaştırabilme
  8. Araştırmayı savunabilme
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBulguların değerlendirilmesi
2. HaftaBulguların değerlendirilmesi
3. HaftaBulguların değerlendirilmesi
4. HaftaBulguların değerlendirilmesi
5. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
6. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
7. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
8. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
9. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
10. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
11. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1417238
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü5794900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma.    X
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme.    X
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama.    X
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme.    X
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme.    X
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme.    X
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme.    X
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme.    X
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme.    X
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme.    X
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme.    X
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek