HES607 - HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ I HES607 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rol Oynama/Dramatize Etme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Sarmasoğlu Kılıkçıer, Doç. Dr. Şenay Gül 
Dersin amacıBu derste, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi ilkeleri, yöntemleri ve planlamasıyla ilgili bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanır. Bu dersi alan öğrenciden Hemşirelik Esasları öğretimi konusunda bilgi, beceri ve tutum geliştirmesi beklenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Temel hemşirelik eğitiminde Hemşirelik Esasları dersinin yerinin ve öneminin farkına varır.
  2. Türkiye'de hemşirelik eğitiminin durumunu analiz eder.
  3. Hemşirelik eğitimine ilişkin kendi felsefesini geliştirir.
  4. Hemşirelik Esasları öğretiminin temel felsefesini analiz eder.
  5. Eğitimle ilgili temel kavramları tanımlar.
  6. Hemşirelik Esaslarına temel oluşturacak öğrenme kuram ve modellerini belirtir.
  7. Hemşirelik eğitiminde/Hemşirelik Esasları öğretiminde program geliştirme sürecini kavrar.
  8. Hemşirelik Esasları öğretiminde öğretmenin rolünün ve özelliklerinin farkına varır.
Dersin içeriğiDers, Türkiye'de hemşirelik eğitimine genel bakış, hemşirelik eğitimi felsefesi, hemşirelik yüksekokullarında eğitim ve Hemşirelik Esasları ders programlarının geliştirilmesi, hemşirelik eğitim programında Hemşirelik Esaslarının yeri ve önemi, Hemşirelik Esasları dersinin öğretiminde öğretmen faktörü, Hemşirelik Esaslarına temel oluşturan öğrenme kuramları konularını içerir. 
Kaynaklar1. Kozier B, Erb G, Berman AJ, Burke K. Fundamentals of Nursing. New Jersey: Prentice Hall Health, 2000.
2. Senemoğlu, N. Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı Yayıncılık, 2018.
3. Demirel, Ö. Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
4. Herrman, J. W. Creative teaching strategies for the nurse educator. FA Davis. 2015. (Kütüphanede mevcut)
5. Erdem M. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları, 1998.
6. Oerman M. Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
7. Gaberson K, Oerman M, Shellenbarger T. Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, programın açıklanması ve ödevlerin verilmesi
2. HaftaTürkiye'de hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi
3. HaftaTürkiye'de hemşirelik eğitiminin bugünkü durumuna genel bakış
4. HaftaHemşirelik Eğitiminin felsefesi
5. HaftaHemşirelik esasları eğitiminin tarihçesi
6. HaftaHemşirelik Esasları eğitiminin felsefesi
7. HaftaI Ara Sınav
8. HaftaEğitimle ilgili temel kavramlar
9. HaftaHemşirelik Esaslarına temel oluşturacak öğrenme kuram ve modelleri
10. HaftaEğitim programlarının geliştirilmesi
11. HaftaHemşirelik Esasları ders programının geliştirilmesi
12. HaftaHemşirelik Esasları Öğretiminde öğretmen faktörü
13. HaftaHemşirelik Esasları Öğretiminde değerlendirme yöntemleri
14. HaftaII. Ara Sınavı
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21938
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3158194

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik Esasları öğretiminin temel felsefesini anlamak    X
2. Hemşirelik Esasları dersinin temel konularını ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemleri bilmek    X
3. Hemşirelik Esaslarına özgü konulara ilişkin literatür taraması yapmak  X  
4. Eriştiği bilgiyi değerlendirebilmek ve analiz etmek    X
5. Danışman rehberliğinde konu alanına özgü araştırma yapabilmek     
6. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemlerini kullanabilmek X   
7. Hemşirelik Esasları öğretiminde uygun ölçme- değerlendirme yöntemlerini kullanabilmekX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek