İLT711 - SİVİL TOPLUM, HEGEMONYA ve MEDYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SİVİL TOPLUM, HEGEMONYA ve MEDYA | İLT711 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakülte Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, 1980'lerden itibaren politika üretme süreçlerinde görünürlük kazanan sivil toplum pratiklerini ve bu pratiklerin medyayla bağlantısını, medyada temsilini, medyanın sivil toplum pratikleri üzerindeki etkisini somut örnekler üzerinden şekillenen teorik tartışmalar temelinde değerlendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, sivil toplum teorileri üzerinden, medyanın sivil toplumsal bağlamdaki yeri ve işlevi ele alınacaktır. Bu çerçevede, medyanın sivil toplumla bağlantısının politik ve kültürel dinamikleri incelenecek ve bu bağlantının sivil toplumsal alana etkisi ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | Dagron, A. G. (2001). Making Waves, Stories of Participatory Communication for Social Change. New York: Rockefeller Foundation. Gramsci, A. (1971). Selections from the Prison Notebooks. Londra: Lawrence and Wishart. Hardt, M. ve Negri, A. (2003). Implicating Empire, Globalization and Resistance in the 21st Century World Order. New York: Basic Books. Harvey, D. The New Imperialism. Oxford: Oxford University Press. Keane, J. (1998). Civil Society: Old Visions, New Images. Stanford, CA: Stanford University Press. Negt, O. ve Kluge, A. (1993). Public Sphere and Experience. P. Labanyi, J.O. Daniel, A. Oksiloff (çev.) (Mineeapolis, Londra: University of Minnesota Press). Sontag, S. (2004). Regarding the Pain of Others. Picador. Sullivan, S., Spicer, A., ve Steffen, B. (2011). `Becoming Global (Un)Civil Society: Counter-Hegemonic Struggle and the Indymedia Network,? Globalizations, 8 (5), 703-717. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Sivil Toplum nedir? - Teorik tartışmalar |
3. Hafta | Sivil Toplum nedir? - Tarihsel evriliş |
4. Hafta | Sivil Toplum ve Kurumsal İktidar Mekanizmaları - I |
5. Hafta | Sivil Toplum ve Kurumsal İktidar Mekanizmaları - II |
6. Hafta | Sivil Toplum ve Politik Eylem |
7. Hafta | Sivil Toplumun Söylemsel Kurulumu: Kitle İletişim Araçları |
8. Hafta | Bir Metin Olarak Sivil Toplum: Kitle İletişim Araçları |
9. Hafta | Sivil Toplumun Ulus-aşırı "Sınırları" ve Medya |
10. Hafta | "Eski"yle "Yeni" Medya arasında Sivil Toplum |
11. Hafta | Sivil Toplumsal Alan Olarak Medya |
12. Hafta | Hegemonya ve Karşı-Hegemonya Alanları olarak Medya ve Sivil Toplum |
13. Hafta | Sunumlar |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 35 | 140 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 70 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 35 | 111 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek