İLT711 - SİVİL TOPLUM, HEGEMONYA ve MEDYA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİVİL TOPLUM, HEGEMONYA ve MEDYA İLT711 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Fakülte Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDersin amacı, 1980'lerden itibaren politika üretme süreçlerinde görünürlük kazanan sivil toplum pratiklerini ve bu pratiklerin medyayla bağlantısını, medyada temsilini, medyanın sivil toplum pratikleri üzerindeki etkisini somut örnekler üzerinden şekillenen teorik tartışmalar temelinde değerlendirmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler, Sivil toplum pratiklerinin ve sivil toplum teorilerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi edineceklerdir.
  2. Mevcut sivil toplum pratiklerini eleştirel olarak değerlendirebileceklerdir.
  3. Sivil toplum-medya bağlantısını teorik olarak irdeleyebileceklerdir.
  4. Hâkim sivil toplum söyleminin medya vasıtasıyla aktarımının farklı biçimlerini somut örnekler üzerinden tanımlayabileceklerdir.
  5. Alternatif medya/karşı-medya örnekleri üzerinden sivil topluma dönüştürücü müdahaleler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin içeriğiBu derste, sivil toplum teorileri üzerinden, medyanın sivil toplumsal bağlamdaki yeri ve işlevi ele alınacaktır. Bu çerçevede, medyanın sivil toplumla bağlantısının politik ve kültürel dinamikleri incelenecek ve bu bağlantının sivil toplumsal alana etkisi ele alınacaktır. 
KaynaklarDagron, A. G. (2001). Making Waves, Stories of Participatory Communication for Social Change. New York: Rockefeller Foundation.
Gramsci, A. (1971). Selections from the Prison Notebooks. Londra: Lawrence and Wishart.
Hardt, M. ve Negri, A. (2003). Implicating Empire, Globalization and Resistance in the 21st Century World Order. New York: Basic Books.
Harvey, D. The New Imperialism. Oxford: Oxford University Press.
Keane, J. (1998). Civil Society: Old Visions, New Images. Stanford, CA: Stanford University Press.
Negt, O. ve Kluge, A. (1993). Public Sphere and Experience. P. Labanyi, J.O. Daniel, A. Oksiloff (çev.) (Mineeapolis, Londra: University of Minnesota Press).
Sontag, S. (2004). Regarding the Pain of Others. Picador.
Sullivan, S., Spicer, A., ve Steffen, B. (2011). `Becoming Global (Un)Civil Society: Counter-Hegemonic Struggle and the Indymedia Network,? Globalizations, 8 (5), 703-717.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaSivil Toplum nedir? - Teorik tartışmalar
3. HaftaSivil Toplum nedir? - Tarihsel evriliş
4. HaftaSivil Toplum ve Kurumsal İktidar Mekanizmaları - I
5. HaftaSivil Toplum ve Kurumsal İktidar Mekanizmaları - II
6. HaftaSivil Toplum ve Politik Eylem
7. HaftaSivil Toplumun Söylemsel Kurulumu: Kitle İletişim Araçları
8. HaftaBir Metin Olarak Sivil Toplum: Kitle İletişim Araçları
9. HaftaSivil Toplumun Ulus-aşırı "Sınırları" ve Medya
10. Hafta"Eski"yle "Yeni" Medya arasında Sivil Toplum
11. HaftaSivil Toplumsal Alan Olarak Medya
12. HaftaHegemonya ve Karşı-Hegemonya Alanları olarak Medya ve Sivil Toplum
13. HaftaSunumlar
14. HaftaGenel Değerlendirme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum420
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16348
Sunum / Seminer Hazırlama435140
Proje000
Ödevler17070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü35111300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir.    X
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir.    X
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.  X  
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür.   X 
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.   X 
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.    X
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  X  
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır.    X
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir.   X 
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek