KİM635 - KÜTLE SPEKTROSKOPİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜTLE SPEKTROSKOPİSİ | KİM635 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Bekir Salih | |||||
Dersin amacı | Kütle spektrometrisinin temel prensipleri ve bileşenleri, kütle spektrumlarının yorumlanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, ayırıcılık kavramı, hibrid ve arka arkaya birden fazla kütle ayırıcılarının bağlı olduğu sistemler, yeni nesil kütle spetrometreleri ve kütle spektrometrisindeki son yıllardaki gelişmeler hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kütle Spektrometrisine giriş, vakum sistemleri, örnek hazırlama yöntemleri, örnek giriş sistemleri, kütle spektrometrelerinin temel bileşenleri, kütle spektrumlarının yorumlanması, yüksek ayırıcılıklı kütle spektrometrisi, kütle spektrometresi bulunduran hibrid sistemler, yeni nesil kütle spektrometrik sistemler, kütle spektrometrik nitel ve nicel analiz uygulamaları, kütle spektrometrik sistemlerdeki son yıllardaki gelişmeler. | |||||
Kaynaklar | E. Hoffman, V. Stroobant, McGraw-Hill, Mass Spectrometry, Principles and Applications,(2002). Gross J, Mass Spectrometry, Springer-Verlag, (2002). Chapman, J. R., (Ed.), Protein and Peptide Analysis by Mass Spectrometry, Methods in Molecular Biology, Vol. 61, Humana Press, Totowa, NJ, (1996). Dass C, Fundamentals of Contemporary Mass Spectrometry, (2007). Brymner R, Penney J.R, Mass Spectrometry, (1968) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kütle Spektrometrisinin temel ilkeleri |
2. Hafta | Kütle spektrometrisi ve vakum sistemleri |
3. Hafta | Örnek hazırlama yöntemleri ve örnek giriş sistemleri |
4. Hafta | Kütle spektrometrik sistemlerin bileşenleri, iyonlaştırma kaynakları |
5. Hafta | Kütle ayırıcı sistemler, dedektörler ve kütle spektrometrisinde ayırma gücü |
6. Hafta | Kütle spektrumlarının yorumlanması ve izotopların etkisi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Yüksek kütle ayırıcılığına sahip sistemler |
9. Hafta | Tandem Kütle Spektrometrisi (MS/MS) |
10. Hafta | Kütle spektrometresi bağlı kromatografik sistemler |
11. Hafta | Yüksek molekül ağırlıklı bileşiklerin kütle spektrometrik olarak incelenmesi |
12. Hafta | Biyolojik kütle spektrometrisi |
13. Hafta | Kütle spektrometrisinde miktar tayini |
14. Hafta | Uygulama-Alıştırma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 13 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 42 | 74 | 188 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek