EYP727 - EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİ ARAŞTIRMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİ ARAŞTIRMALARI EYP727 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseEYP 647 Eğitim ve Okul Yönetimi, EYP 651 Araştırma Yöntemleri 1, EYP 622 Eğitim Denetimi
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Bireysel çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Berrin BURGAZ 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilerin alanda yapılan araştırmalardan haberdar olmalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, doktora ve yüksek lisans tezlerini eleştirebilir,
  2. eleştiri gerekçelerini belirtebilir,
  3. tezlerdeki eksik ve yanlışlıklar için düzeltme ve geliştirme önerileri oluşturabilir,
  4. oneri gerekçelerini savunabilir.
Dersin içeriğiBu ders, eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılan çalışmaları amaç, yöntem ve bulguları açısından ele alır.  
KaynaklarEğitim yönetimi ve denetimiyle ilgili master ve doktora tezleri, ilgili makaleler  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
2. HaftaEğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
3. HaftaEğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
4. HaftaEğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
5. HaftaEğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaEğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
8. HaftaEğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
9. HaftaEğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
10. HaftaEğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaMakalelerin incelenip eleştirilmesi
13. HaftaMakalelerin incelenip eleştirilmesi
14. HaftaOlası araştırma alanlarının saptanması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12224
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3387210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular.    X
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir.X    
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir. X    
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir.    X
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır.X    
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır.    X
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir.X    
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir.    X
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar.X    
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir. X    
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır.X    
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler.X    
13. Meslek etiğine sahiptir.    X
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır.    X
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek