KİM733 - SİMETRİ ve KİMYADA UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİMETRİ ve KİMYADA UYGULAMALARI KİM733 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Fatma Sevin Düz 
Dersin amacıBu dersin amacı, simetrinin her şeyi yöneten bir temel prensip olarak düşünülmesinin ne derece önemli olduğunu vurgulamak ve moleküller düzeyde simetri ve onun uygulamalarını öğrencilere öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonucunda öğrenci moleküllerin ve molekül orbitallerin simetrilerini saptayabilecek ve simetri işlemleri ve karekter tablolarını kullanarak moleküllerin IR ve UV spektrumlarını teorik olarak çıkartabilecektir.
Dersin içeriğiSimetri elemanları ve işlemleri
Simetri Nokta grupları,
Karakter tabloları,
Dejenere olmayan gösterimler
Matriksler,
Dejenere gösterimler,
Kimyasal bağlara uygulamalar,
Moleküler titreşim (IR) spektrumu ve
UV spekrumu oluşturma ve uygulamaları 
KaynaklarR.L. Carter, Moleculer Symmetry and Group Theory (1998)., Academic Pres, John Wiley & Sons Inc.
Molecular symmetry and Group Theory, Alan Vincent, John Wiley & Sons, 1977. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSimetri elemanları ve işlemleri
2. HaftaSimetri Nokta grupları,
3. HaftaKarakter tabloları,
4. HaftaDejenere olmayan gösterimler
5. HaftaMatriksler,
6. Hafta1.Proje sunumu
7. HaftaDejenere gösterimler,
8. HaftaKimyasal bağlara uygulamalar,
9. HaftaKimyasal bağlara uygulamalar,
10. Hafta2.Proje sunumu
11. HaftaMoleküler titreşim (IR) spektrumu ve uygulamaları
12. HaftaMoleküler titreşim (IR) spektrumu ve uygulamaları
13. HaftaUV spekrumu oluşturma ve uygulamaları
14. HaftaUV spekrumu oluşturma ve uygulamaları
15. HaftaFinal projeye hazırlık
16. HaftaProje sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum350
Projeler350
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı6100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje32060
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3453302

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir.    X
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder.    X
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır.   X 
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar.    X
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir.    X
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur.   X 
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar.    X
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir.    X
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar.   X 
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.   X 
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır.  X  
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar.   X 
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek