EYP721 - BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN EVRİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN EVRİMİ EYP721 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Bireysel çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Ş. Şule ERÇETİN 
Dersin amacıÖğrencilerin bilimsel düşüncenin geçirdiği farklılaşmanın farkında olarak bilgiyi içinde bulunduğu döneme göre değerlendirebilecek esnek düşünme becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler insan düşüncesinin temellerini açıklayabilecek,
  2. Bilim ve felsefe ilişkisini açıklayabilecek,
  3. Bilimsel düşüncenin sistematiğini açıklayabilecek,
  4. Günümüz düşünce akımlarını açıklayabilecek,
  5. Bilimde değişen paradigmaların farkında olacaktır.
Dersin içeriğiGeçmişten günümüze düşünce akımları ve bilimde değişen paradigmalar bu dersin içeriğini oluşturur.  
KaynaklarBozkurt, N, 20. Yüzyıl Düşünce Akımları
*Yıldırım, C. Bilimsel Düşünce Yöntemi
*Kuhn,T.Bilimsel Devrimlerin Yapısı
*Sagan, C. (2010) Karanlık Bir Dünyada Bilimin Mum Işığı,Tübitak Yayınları, 19. Basım
*Popper K. Bilimsel Araştırmanın Mantığı
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİnsan Düşüncesinin Temelleri
2. HaftaBilim-Felsefe İlişkisi
3. HaftaBilim-Felsefe İlişkisi
4. HaftaBilimsel Düşüncenin Sistematiği
5. HaftaBilimsel Düşüncenin Sistematiği
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaGünümüz Düşünce Akımları
8. HaftaGünümüz Düşünce Akımları
9. HaftaBilimsel Düşünceyi Geliştiren Önemli Olaylar
10. HaftaBilimsel Düşünceyi Geliştiren Önemli Bilim İnsanları
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaDeğişen Bilimsel Paradigmalar
13. HaftaDeğişen Bilimsel Paradigmalar
14. HaftaDeğişen Bilimsel Paradigmalar ve Eğitim Yönetimine Yansımaları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)120
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum315
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama32884
Proje12424
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33120300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir.X    
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir.     X
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir.X    
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır.X    
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır.    X
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir.X    
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir.    X
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar.    X
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir.     X
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır.    X
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler.    X
13. Meslek etiğine sahiptir.    X
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır.X    
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek