EYP721 - BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN EVRİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN EVRİMİ | EYP721 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Sorun/Problem Çözme Diğer: Bireysel çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ş. Şule ERÇETİN | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin bilimsel düşüncenin geçirdiği farklılaşmanın farkında olarak bilgiyi içinde bulunduğu döneme göre değerlendirebilecek esnek düşünme becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Geçmişten günümüze düşünce akımları ve bilimde değişen paradigmalar bu dersin içeriğini oluşturur. | |||||
Kaynaklar | Bozkurt, N, 20. Yüzyıl Düşünce Akımları *Yıldırım, C. Bilimsel Düşünce Yöntemi *Kuhn,T.Bilimsel Devrimlerin Yapısı *Sagan, C. (2010) Karanlık Bir Dünyada Bilimin Mum Işığı,Tübitak Yayınları, 19. Basım *Popper K. Bilimsel Araştırmanın Mantığı |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İnsan Düşüncesinin Temelleri |
2. Hafta | Bilim-Felsefe İlişkisi |
3. Hafta | Bilim-Felsefe İlişkisi |
4. Hafta | Bilimsel Düşüncenin Sistematiği |
5. Hafta | Bilimsel Düşüncenin Sistematiği |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Günümüz Düşünce Akımları |
8. Hafta | Günümüz Düşünce Akımları |
9. Hafta | Bilimsel Düşünceyi Geliştiren Önemli Olaylar |
10. Hafta | Bilimsel Düşünceyi Geliştiren Önemli Bilim İnsanları |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Değişen Bilimsel Paradigmalar |
13. Hafta | Değişen Bilimsel Paradigmalar |
14. Hafta | Değişen Bilimsel Paradigmalar ve Eğitim Yönetimine Yansımaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 3 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 28 | 84 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 120 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır. | X | ||||
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır. | X | ||||
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir. | X | ||||
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar. | X | ||||
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir. | X | ||||
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır. | X | ||||
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler. | X | ||||
13. Meslek etiğine sahiptir. | X | ||||
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır. | X | ||||
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek