EYP724 - EĞİTİM ve KALKINMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM ve KALKINMA | EYP724 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Yüksel KAVAK | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin eğitimin ekonomik ve planlama boyutları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmelerini, eğitimin kalkınmadaki rolünü kavramalarını, eğitim ve kalkınmayla ilişkili araştırmaları / çalışmaları inceleme ve değerlendirmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, eğitimin planlama ve kalkınmaya olan yansımalarını farklı ülkelerdeki etkilerini göstergeler doğrultusunda ele alır. | |||||
Kaynaklar | 1. Adem, Mahmut. Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık, 1997. 2. Becker, G. S. (2002). "The Age of Human Capital". (Ed. E. P. Lazear). Education in the Twenty-First Century. Palo Alto: Hoover Institution Press, pp. 3-8. 3. DPT. Kalkınma Planları (5-6-7-8-9. BYKP). 4. Hanushek, E. A. ve L. Woessman (2007). Education Quality and Economic Growth. The World Bank, Washington DC. 5. Hesapçıoğlu, Muhsin. Türkiye'de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayınları, 2001. 6. International Encyclopedia of Economics of Education. Oxford: Pergamon Press (Çeşitli Yıllar) 7. Kavak, Y. (2010). 2050'ye Doğru Nüfusbilim ve Yönetim: Eğitim Sistemine Bakış.Türk Sanayici ve İş Adamları Derneği - Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu. Yayın No: TÜSİAD-T / 2010 / 11 / 506, İstanbul. 8. Kavak, Yüksel ve Berrin Burgaz (1994). Eğitim Ekonomisi: Seçilmiş Yazılar. (Çeviri). Ankara: PEGEM Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı ve giriş |
2. Hafta | Kalkınma-planlama ve eğitim planlaması ilişkileri |
3. Hafta | Kalkınma-planlama ve eğitim planlaması ilişkileri |
4. Hafta | Eğitim planlaması yaklaşımları: Sosyal talep yaklaşımı |
5. Hafta | Eğitim planlaması yaklaşımları: İnsan gücü modeli yaklaşımı |
6. Hafta | Nüfus ve eğitim planlaması |
7. Hafta | Nüfus ve eğitim planlaması |
8. Hafta | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitim-istihdam ilişkileri |
9. Hafta | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Yoksulluk ve eğitim |
10. Hafta | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitimin niteliği ve ekonomik büyüme |
11. Hafta | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitim harcamaları ve öğrenme başarısı |
12. Hafta | Türkiye Kalkınma Planları'nın insangücü boyutu |
13. Hafta | Türkiye Kalkınma Planları'nın eğitim boyutu |
14. Hafta | Türkiye'de eğitimi geliştirme projeleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı/ Araştırma Raporu Sunumları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 16 | 48 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 31 | 144 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular. | X | ||||
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır. | X | ||||
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır. | X | ||||
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir. | X | ||||
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar. | X | ||||
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir. | X | ||||
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır. | X | ||||
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler. | X | ||||
13. Meslek etiğine sahiptir. | X | ||||
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır. | X | ||||
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek