BYM717 - YAŞAM BİLİMLERİ İÇİN BİYOTEKNOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAŞAM BİLİMLERİ İÇİN BİYOTEKNOLOJİ | BYM717 | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yeşim Sağ Açıkel | |||||
Dersin amacı | Biyolojinin (ikincil olarak fizik, kimya, matematik ve bilgisayar biliminin ) kavram ve yöntemlerinin, mühendisliğin kendi analitik ve sentetik metodolojileri kullanılarak, yaşam bilimleri ile ilintili gerçek dünya problemlerinin çözümüne uygulanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Moleküler biyoloji ve biyoteknolojide halen kullanılan teknolojiler. Mikrobiyal ve genetik saptama yöntemlerinde çekirdek nükleik asid teknikleri ve protein ekspresyonunun kullanılması. Gen ve genom analizindeki büyük ilerlemeler ve bunların moleküler yolların anlaşılmasına sağladığı heyecen verici katkılar. Moleküler biyolojinin aşı geliştirilmesi, monoklonal antibodiler, klinik tedavi ve tanı, bitki ve hayvanlara gen aktarımı, ilaç endüstrisinde kullanımı ve uygulanması. Moleküler biyolojinin ilaç tasarımı ve hastalıkların tedavisi ve onarıcı tıptaki uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | Molecular Biology and Biotechnology (Text book), Walker, J. M., Rapley, R. (Eds.), RSC, London, UK, 4th ed., 2000, 400 p., 5th ed., 2009, 604 p. Referans Kitaplar: Introduction to Enzyme and Coenzyme Chemistry, 3rd ed., T. D. H. Bugg WILEY, 2012. Microbial Enzymes and Biotechnology 2nd ed (Revised edition), William H. Fogarty Kluwer (10/1990) Biomedical Engineering and Design Handbook, Volumes I and II. Myer Kutz. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Moleküler Biyoteknoloji Teknikleri |
2. Hafta | Moleküler Klonlama ve Protein Ekspresyonu |
3. Hafta | Moleküler Tanı |
4. Hafta | Moleküler Mikrobiyal Tanı |
5. Hafta | Genler ve Genoma |
6. Hafta | Metabolik Mühendisliği |
7. Hafta | Biyonanoteknoloji |
8. Hafta | Antibadilerin Moleküler Mühendisliği |
9. Hafta | Biyoteknoloji Tabanlı İlaç Keşfi |
10. Hafta | Aşılar |
11. Hafta | Doku Mühendisliği |
12. Hafta | Transgenesis |
13. Hafta | Protein Mühendisliği |
14. Hafta | Enzimlerin ve Hücrelerin Tutuklanması, Ayırma ve Saflaştırma İşlemleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 36 | 108 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlayabilme ve uygulayabilme, | X | ||||
2. Disiplin içi ya da disiplinler arası takım çalışması yapabilme, araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri ve becerileri üst düzeyde kazanma, | X | ||||
3. Uzmanlık alanındaki güncel fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma, | X | ||||
4. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilecek yeterliliğe sahip olma, | X | ||||
5. Bilimsel çalışmaların çıktılarını ulusal veya uluslararası akademik ortamlarda yayınlayarak, bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma, | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarma, | X | ||||
7. Uzmanlık alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurma ve tartışma, | X | ||||
8. Biyolojik sistemlerdeki sorunlara mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının etkilerini anlama ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığına sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek