İÇT656 - SÜRDÜRÜLEBİLİR İÇ MEKAN ve ÇEVRE TASARIMI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR İÇ MEKAN ve ÇEVRE TASARIMI II İÇT656 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Selin Mutdoğan 
Dersin amacıEdinilmiş olan Sürdürülebilir Tasarım kriterlerini kullanarak proje tasarımı oluşturmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Sürdürülebilir tasarım kriterleri ile tasarım yapabilme.
  2. 2. İç mekan tasarımında sürdürülebilirlik kavramı kriterlerini bilir.
  3. 3. İnsan ve doğa ile uyumlu, sürdürülebilir tasarım yapma yetisini edinir.
  4. 4. Kentsel ölçekte yapısal çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurar ve değerlendirir.
Dersin içeriği1. Sürdürülebilir iç mekan ve çevre tasarımı kavramı
2. İç mekanda sürdürülebilir tasarım kriterleri
3. Sürdürülebilir tasarım oluşturabilme
4. Kentsel ölçekte yapısal çevre ve doğal çevre arasındaki ilişki 
Kaynaklar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Sürdürülebilir tasarım kavramı 1.1.1. Sürdürülebilir tasarım kriterlerini sağlayan proje örneklerinin incelenmesi
2. Hafta2.1. Sürdürülebilir iç mekan tasarım kriterleri 2.1.1. Esnek tasarım kriterleri
3. Hafta2.1.2. Esnek tasarım oluşturabilme
4. Hafta3.1.4. Malzeme
3.1.5. Kültür
3.1.6. Yerel mimari
5. Hafta4.1. Örnek iç mekan ve yakın çevresinin seçilmesi
6. Hafta4.2. Seçilen örnek iç mekan ve çevresinin analizi
7. Hafta1. Ara sınav
8. Hafta5.1. Var olan bir iç mekan ve çevresinin seçilerek sürdürülebilirlik kriterleri doğrultusunda tasarım
9. Hafta5.1.2. İç mekanı ve çevresi projesinin değerlendirilmesi 5.1.3. iç mekan - çevre ilişkisi 5.1.4. Arazi ve iklimsel özelliklerin değerlendirilmesi
10. Hafta5.1.5. Yerel malzemelerin incelenmesi
5.1.6. Malzeme seçimi
11. Hafta5.1.7. Yerel iç mekan kullanım kültürünün incelenmesi
5.1.8. Kültür ile ilişkilendirilmesi
12. Hafta2. Ara Sınav
13. Hafta5.1.9. Projenin iç mekan enerji kullanımının oluşturulması
14. Hafta5.1.10. İç mekan enerji kullanımının değerlendirilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar260
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10770
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12020
Ödevler21428
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3079210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.    X
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.    X
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.    X
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.     X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek