İÇT656 - SÜRDÜRÜLEBİLİR İÇ MEKAN ve ÇEVRE TASARIMI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR İÇ MEKAN ve ÇEVRE TASARIMI II | İÇT656 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Selin Mutdoğan | |||||
Dersin amacı | Edinilmiş olan Sürdürülebilir Tasarım kriterlerini kullanarak proje tasarımı oluşturmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Sürdürülebilir iç mekan ve çevre tasarımı kavramı 2. İç mekanda sürdürülebilir tasarım kriterleri 3. Sürdürülebilir tasarım oluşturabilme 4. Kentsel ölçekte yapısal çevre ve doğal çevre arasındaki ilişki | |||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Sürdürülebilir tasarım kavramı 1.1.1. Sürdürülebilir tasarım kriterlerini sağlayan proje örneklerinin incelenmesi |
2. Hafta | 2.1. Sürdürülebilir iç mekan tasarım kriterleri 2.1.1. Esnek tasarım kriterleri |
3. Hafta | 2.1.2. Esnek tasarım oluşturabilme |
4. Hafta | 3.1.4. Malzeme 3.1.5. Kültür 3.1.6. Yerel mimari |
5. Hafta | 4.1. Örnek iç mekan ve yakın çevresinin seçilmesi |
6. Hafta | 4.2. Seçilen örnek iç mekan ve çevresinin analizi |
7. Hafta | 1. Ara sınav |
8. Hafta | 5.1. Var olan bir iç mekan ve çevresinin seçilerek sürdürülebilirlik kriterleri doğrultusunda tasarım |
9. Hafta | 5.1.2. İç mekanı ve çevresi projesinin değerlendirilmesi 5.1.3. iç mekan - çevre ilişkisi 5.1.4. Arazi ve iklimsel özelliklerin değerlendirilmesi |
10. Hafta | 5.1.5. Yerel malzemelerin incelenmesi 5.1.6. Malzeme seçimi |
11. Hafta | 5.1.7. Yerel iç mekan kullanım kültürünün incelenmesi 5.1.8. Kültür ile ilişkilendirilmesi |
12. Hafta | 2. Ara Sınav |
13. Hafta | 5.1.9. Projenin iç mekan enerji kullanımının oluşturulması |
14. Hafta | 5.1.10. İç mekan enerji kullanımının değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 14 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 79 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek