İÇT654 - ÇAĞDAŞ MEKAN TASARIMINDA TEKNOLOJİK ETKENLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ MEKAN TASARIMINDA TEKNOLOJİK ETKENLER | İÇT654 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Bilimsel Araştırma Yöntemleri ile konu analizi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Pelin Yıldız | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin çağdaş gelimleler paralelinde mekan tasarımı ve ilkeleri konusunda mekan tasarlama yöntemleri bağlamında bilgi ve beceri edinebilmesini sağlamaktır. Teknolojik olanakların sağladığı yeni yaklaşımlarla çağdaş mekan tasarım ilklerine analitik yaklaşımlarda bulunmaktır. Akıllı ve teknolojileri, yapay zeka gibi kavramların mekan tasarımına ilişkin yansımalarının iç mekan organizasyonu üzerindeki etkilerinin çok yönlü irdelenmesi, nano teknoloji kavramı ve içmimarlık ile ilişkilerinin kurulması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri 2. Bilimsel literatürdeki bulguların analizi 3. Tasarım disiplininde teknoloji ve mekan entegrasyonunun çözümlenmesi 4. Teknoloji ve mekan tasarım ilkelerinin düzenleme yöntemleri 5. Teknoloji ve mekan entegrasyonunda akıllı binaların uygulanmış örnekler üzerinden analitik mekan analizinin yapılması 6. Teknoloji ve mekan entegrasyonunda uygulanmış örnekler üzerinden yapılan analitik mekan analizlerinin sonucunda tasarım önerileri geliştirmek ve tablolar ve bilimsel sunum yöntemleri ile belirgin bir şekilde tanımlamak. 7. Nano teknolojinin getirdiği yeni olanaklardan olan yeni malzeme kullanımlarının belirlenmesi | |||||
Kaynaklar | Arslan Metin, (2008). Yapı Teknolojileri, Seçkin Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | 2.1. Öğrencinin bilimsel analiz yöntemlerine ilişkin yapılan çalışmalarının analizi 2.1.1. Literatür taramasına yönelik yapılan çalışmalarının analizi 2.1.2. Bilimsel literatürde kullanılan terimlere ulaşılması |
3. Hafta | 2.2. Öğrencinin bilimsel literatürde elde ettiği bulguların analizi 2.2.1. Teknoloji kavramının açıklanması 2.2.2. Teknoloji ve mekan tasarımının ilişkili olarak irdelenmesi 2.2.3. İç mimarlık disiplininin kullandığı teknolojik entegrasyon süreçleri |
4. Hafta | 3.1. Teknoloji ve mekan entegrasyonunun sağlanmasına yönelik yaklaşımların araştırılması 3.1.1. Teknoloji ve mekan entegrasyonunun literatürdeki yeri 3.1.2. Teknoloji ve mekan entegrasyonunun hangi yaklaşımlar paralelinde analiz edilebileceği |
5. Hafta | 3.2. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların farklı boyutlar ile yansımalarının irdelenmesi 3.2.1. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların içmimarlık ile olan ilişkisi 3.2.1. Teknolojinin sağladığı yeni olanakların sosyal yansımaları |
6. Hafta | 1. Ara Sınav 4.1. Hazırlanacak olan bilimsel raporun sunulması ve tartışılması |
7. Hafta | 4.2. Teknolojinin gelişiminde yeni malzemelerin araştırılması |
8. Hafta | 4.4. Bilimsel ana hattın ortaya çıkmaya başlaması 4.4.1. Konunun analiz yöntemleri ile nesnel olarak irdelenmeye başlaması |
9. Hafta | 4.4. Yeni malzemeler ve iç mekan organizasyonu etkileşimi |
10. Hafta | 4.5. Seçilen örnek yapıların mekansal organizasyonlarının yapılması |
11. Hafta | 2. Ara Sınav |
12. Hafta | 4.5. Seçilen yapıların mekansal organizasyonunda plan organizasyonu, cephe değerleri, yeni malzemeler, felsefi yaklaşımlar vb konularda detaylı analiz süreçleri |
13. Hafta | 4.5. Tüm çalışmaların nesnel sonuçlarının ifade edilen yöntemlerinin saptanması |
14. Hafta | 5.1. Bilimsel rapor-tez çalışmalarının finallenmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 10 |
Sunum | 12 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 17 | 34 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 55 | 49 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek