BLE700-02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR BLE700-02 6. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Beyin Fırtınası
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Anasanat Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme
  2. 2.Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme
  3. 3.Veri toplama aracını geliştirebilme
  4. 4.Araştırma verilerini toplayabilme
  5. 5.Verileri analiz edebilme
  6. 6.Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme
  7. 7.Araştırma bulgularından sonuç çıkartabilme
  8. 8.Önerilerde bulunabilme 9.Araştırmayı savunabilme
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
2. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
5. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
6. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
7. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
8. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
9. HaftaVeri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
10. HaftaVeri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
11. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
15. HaftaSunum
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1417238
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü5794900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisansüstü yeterliliklerine dayalı olarak alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.    X
3. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.    X
4. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar.  X  
5. Öğretme süreçlerini planlama becerisi kazanırlar.    X
6. Bale eğitimciliği alanında mesleki ve pedagojik bilgi ve donanıma sahip olurlar    X
7. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahip olurlar.  X  
8. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanırlar.    X
9. Klasik bale repertuvarından seçilmiş eserlerin uygulanması konusunda artistik ve müzikal bilgi sahibi olurlar.   X 
10. Bir bale eğitimcisinin sahip olması beklenen; artistik, teknik, müzikal ve pedagojik becerileri kazanırlar.    X
11. Bir bale eğitimcisinin sahip olması gereken bütünsel bakış açısına sahiptirler.     X
12. Vaganova Metodiği 5- 8 yıllar arasındaki programı analiz edip uygulama yetkinliğine sahip olurlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek