HCR700-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | HCR700-01 | 5. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Dört dönemde aldığı derslerini ve yeterlilik sınavını başarıyla tamamlamış olmak, tez önerisinin Enstitü Yönetim Kurulunca kabul edilmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Zeliha Özdemir Köken, Doç. Dr. Melek Serpil Talas, Dr. Öğr. Üyesi Zahide Tunçbilek, Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Canbolat Seyman, Dr. Öğr. Üyesi Burcu Duluklu | |||||
Dersin amacı | Bu ders, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü güncel ve bilimsel bilgiye ulaşabilme; literatürü izleyebilme; bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme ve bilgiyi uygulamaya aktarabilme bilgisini; bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme; yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla yorumlayabilme, analiz ve sentez edebilme; değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme ve bu sonuçları mesleki gelişiminde kullanabilme; Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü bilimsel bilgiye katkı sağlayacak araştırmalar/projeler planlayabilme ve uygulayabilme, araştırma/proje sonuçlarını en az bir ulusal ve/veya uluslararası kongrede sunabilme; en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlayabilme; yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini ve yetkinliklerini kazandırır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin içeriğinde; tez konusu ile ilgili literatür tarama, problemi tanımlama, araştırma planı oluşturma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve rapor etme yer almaktadır. | |||||
Kaynaklar | Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
2. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
3. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
4. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
5. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
6. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
7. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
8. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
9. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
10. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
11. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
12. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
13. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
14. Hafta | Danışman gözetiminde tez çalışması |
15. Hafta | Yapılan Çalışmaların Sunumu (Tez İzleme) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 40 | 560 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 18 | 252 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 43 | 81 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü güncel ve bilimsel bilgiye ulaşabilme; bilgiyi uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Bedenin normal fizyolojik süreçlerinin; hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguları bilir ve hemşirelik bakımında bu bilgileri kullanır. | |||||
3. Bir cerrahi hastasının cerrahi hastalıkları hemşireliği alanına özgü kanıta dayalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla perioperatif bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. | |||||
4. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | X | ||||
5. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanının ilişkili olduğu yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla analiz ve sentez eder. | X | ||||
6. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü araştırmalar/projeler planlar ve uygular, araştırma/proje sonuçlarını en az bir ulusal ve/veya uluslararası kongrede sunar. | X | ||||
7. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlar. | X | ||||
8. Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kullanarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | X | ||||
10. Bilimsel bilgiye ulaşabilecek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | |||||
11. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||||
12. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir. | |||||
13. Öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri (bilgiyi aktarma, hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme gibi) yerine getirme sorumluluğuna sahiptir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek