OKB735 - İŞİTME ve KONUŞMA ÖZÜRLÜLERDE EĞİTİM ve PSİKOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İŞİTME ve KONUŞMA ÖZÜRLÜLERDE EĞİTİM ve PSİKOLOJİ OKB735 3. Yarıyıl 3 0 3 4
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Erol Belgin,Doç.Dr. A.Sanem Şahlı 
Dersin amacıBu dersin amacı, işitme ve konuşma problemi olan çocuk ve yetişkinlerde temel eğitim ve psikolojik yaklaşımların detaylı olarak incelenmesi ve öğrenilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İşitme ve konuşma engelini tanır
  2. Çocuklarda işitme ve konuşma engelinin özelliklerini öğrenir.
  3. 3. İşitme ve konuşma engeline yönelik temel eğitim yaklaşımlarını bilir.
  4. . İşitme ve konuşma engeline psikolojik yaklaşımın önemini öğrenir.
Dersin içeriğiİşitme ve konuşma engelinin tanılanması, eğitim programları, psikolojik danışmanlık hizmetleri ve aile danışmanlığı  
Kaynaklar? Rehabilitative Audiology: Children and Adults, Jerome G. Alpiner and Patricia A. McCarthy (2000)
? Educational Audiology Handbook Cheryl DeConde Johnson and Jane Seaton (2011)
? Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management Jane R. Madell and Carol Flexer (2008)
? Auditory-Verbal Practice: Toward a Family-centered Approach Ellen A. Rhoades and Jill Duncan(2010)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNormal işitenlerde işitsel algı ve konuşma gelişimi
2. Haftaİşitme engelli çocuklarda konuşma gelişimi
3. Haftaİşitme ve konuşma engelli çocuklarda değerlendirme
4. Haftaİşitme engelli çocuklarda dil ve konuşmanın değerlendirilmesi
5. Haftaİşitme engellilerde eğitim yaklaşımları
6. HaftaAra sınav
7. Haftaİşitme engellilerde eğitim yaklaşımları
8. Haftaİşitme ve konuşma engellilerde aile danışmanlığı
9. HaftaOkul dönemi danışmanlık hizmetleri
10. HaftaErgenlik döneminde eğitim yaklaşımları
11. HaftaAra sınav
12. HaftaYetişkinlikte eğitim yaklaşımları
13. Haftaİşitme-konuşma engeli ve müzik
14. Haftaİşitme ve konuşma engellilere psikolojik yaklaşım
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler110
Seminer15
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje11414
Ödevler166
Ara sınavlara hazırlanma süresi2816
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü3447120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.   X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.   X 
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür    X
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.    X
10. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları bilimini geliştirir ve ilerletir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek