OKB735 - İŞİTME ve KONUŞMA ÖZÜRLÜLERDE EĞİTİM ve PSİKOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İŞİTME ve KONUŞMA ÖZÜRLÜLERDE EĞİTİM ve PSİKOLOJİ | OKB735 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Erol Belgin,Doç.Dr. A.Sanem Şahlı | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, işitme ve konuşma problemi olan çocuk ve yetişkinlerde temel eğitim ve psikolojik yaklaşımların detaylı olarak incelenmesi ve öğrenilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İşitme ve konuşma engelinin tanılanması, eğitim programları, psikolojik danışmanlık hizmetleri ve aile danışmanlığı | |||||
Kaynaklar | ? Rehabilitative Audiology: Children and Adults, Jerome G. Alpiner and Patricia A. McCarthy (2000) ? Educational Audiology Handbook Cheryl DeConde Johnson and Jane Seaton (2011) ? Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management Jane R. Madell and Carol Flexer (2008) ? Auditory-Verbal Practice: Toward a Family-centered Approach Ellen A. Rhoades and Jill Duncan(2010) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Normal işitenlerde işitsel algı ve konuşma gelişimi |
2. Hafta | İşitme engelli çocuklarda konuşma gelişimi |
3. Hafta | İşitme ve konuşma engelli çocuklarda değerlendirme |
4. Hafta | İşitme engelli çocuklarda dil ve konuşmanın değerlendirilmesi |
5. Hafta | İşitme engellilerde eğitim yaklaşımları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | İşitme engellilerde eğitim yaklaşımları |
8. Hafta | İşitme ve konuşma engellilerde aile danışmanlığı |
9. Hafta | Okul dönemi danışmanlık hizmetleri |
10. Hafta | Ergenlik döneminde eğitim yaklaşımları |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Yetişkinlikte eğitim yaklaşımları |
13. Hafta | İşitme-konuşma engeli ve müzik |
14. Hafta | İşitme ve konuşma engellilere psikolojik yaklaşım |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 34 | 47 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür | X | ||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir. | X | ||||
10. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları bilimini geliştirir ve ilerletir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek