TDE772 - ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATLARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATLARI II | TDE772 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Abide Doğan | |||||
Dersin amacı | Çağdaş Türk Edebiyatlarını tanınır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türkiye dışındaki çağdaş Türk romanları hakkında genel bilgi Türk Dünyası romancılarından seçilmiş romanların tahlili Çağdaş Tataristan romanı Sultan Galiyev?den Renad Muhammedî romanın tahlili Çağdaş Türkmenistan Romanı Annaguli Nurmet?ten Alem Cihan, Nuh Tufanı ve Oğuz Yurdu romanının tahlili Bibliyografya çalışması Genel değerlendirme | |||||
Kaynaklar | İlgili kaynak ve romanlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türkiye dışında gelişen Türk Edebiyatı |
2. Hafta | Çağdaş Türk romanı hakkında genel bilgi. |
3. Hafta | Türk Dünyası romanlarından inceleme örnekleri |
4. Hafta | Çağdaş Tataristan romanı |
5. Hafta | Sultan Galiyev?den Renad Muhammedî romanın incelemesi. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Sultan Galiyev?den Renad Muhammedî romanın incelemesi. |
8. Hafta | Çağdaş Türkmenistan Romanı |
9. Hafta | Çağdaş Türkmenistan Romanı |
10. Hafta | Annaguli Nurmet?ten Alem Cihan, Nuh Tufanı ve Oğuz Yurdu romanının tahlili |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Annaguli Nurmet?ten Alem Cihan, Nuh Tufanı ve Oğuz Yurdu romanının tahlili |
13. Hafta | Annaguli Nurmet?ten Alem Cihan, Nuh Tufanı ve Oğuz Yurdu romanının tahlili |
14. Hafta | Bibliyografya çalışması. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 39 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek