BTÖ601 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER BTÖ601 2. Yarıyıl 0 2 0 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, Doç. Dr. Hakan Tüzün 
Dersin amacıBir araştırma konusunun seçimi, araştırma sorusunun belirlenmesi, araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama, araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme, APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama, araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma, araştırma önerisini sözlü olarak sunma 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci Bir araştırma konusu seçebilir, Araştırma sorusunu belirleyebilir, Araştırma konusuna uygun olarak kaynak taraması yapabilir, Araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleyebilir, APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlayabilir, Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazabilir, Araştırma önerisini sözlü olarak sunabilir.
Dersin içeriğiBu derste öğrenci, danışmanının rehberliğinde alana yönelik olarak bir konu belirler. Araştırma önerisi hazırlar ve sunar 
KaynaklarAPA (2009). The Publication Manual of the American Psychological Association.. Amer Psychological Assn; 6th edition
APA (2010). Mastering APA Style: Student's Workbook and Training Guide. Amer Psychological Assn
Single, P. B. Ve Reis, R. M. (2009). Demystifying Dissertation Writing: A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBir araştırma konusunun seçimi
2. HaftaAraştırma sorusunun belirlenmesi
3. HaftaAraştırma sorusunun belirlenmesi
4. HaftaAraştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama
5. HaftaAraştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama
6. HaftaAraştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme
7. HaftaAraştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme
8. HaftaAPA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama
9. HaftaAPA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama
10. HaftaAraştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma
11. HaftaAraştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma
12. HaftaAraştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma
13. HaftaAraştırma önerisini sözlü olarak sunma
14. HaftaAraştırma önerisini sözlü olarak sunma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1015
Laboratuar00
Uygulama525
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler725
Sunum110
Projeler00
Seminer125
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1540
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı960
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14570
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)8756
Sunum / Seminer Hazırlama21632
Proje000
Ödevler6954
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4439240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma    X
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma    X
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme     X
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma    X
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme.    X
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama    X
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma    X
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme    X
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme    X
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme    X
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek