BTÖ601 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | BTÖ601 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, Doç. Dr. Hakan Tüzün | |||||
Dersin amacı | Bir araştırma konusunun seçimi, araştırma sorusunun belirlenmesi, araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama, araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme, APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama, araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma, araştırma önerisini sözlü olarak sunma | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öğrenci, danışmanının rehberliğinde alana yönelik olarak bir konu belirler. Araştırma önerisi hazırlar ve sunar | |||||
Kaynaklar | APA (2009). The Publication Manual of the American Psychological Association.. Amer Psychological Assn; 6th edition APA (2010). Mastering APA Style: Student's Workbook and Training Guide. Amer Psychological Assn Single, P. B. Ve Reis, R. M. (2009). Demystifying Dissertation Writing: A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bir araştırma konusunun seçimi |
2. Hafta | Araştırma sorusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Araştırma sorusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama |
5. Hafta | Araştırma konusuna uygun olarak kaynak tarama |
6. Hafta | Araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme |
7. Hafta | Araştırma konusuna uygun araştırma yöntemini belirleme |
8. Hafta | APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama |
9. Hafta | APA standartlarına uygun olarak kaynakça hazırlama |
10. Hafta | Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma |
11. Hafta | Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma |
12. Hafta | Araştırma ana hatlarını içeren bir araştırma önerisi yazma |
13. Hafta | Araştırma önerisini sözlü olarak sunma |
14. Hafta | Araştırma önerisini sözlü olarak sunma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 25 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 25 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 5 | 70 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 7 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 9 | 54 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 44 | 39 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek