TDE697 - TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ | TDE697 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, belirlenen soru/sorunlar çerçevesinde belirli kuram ve yöntemleri öğreterek, öğrencileri yüksek lisans tezine metodolojik olarak hazırlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk dili ve edebiyatıyla ilgili, kuramsal ve yöntemsel soru ve sorunları teorik ve uygulamalı bir bakış açısıyla tartışmak. | |||||
Kaynaklar | Day, R. A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Aşkar Altay,G. (Çev.). Ankara. Erkman-Akerson, F. (2010). Edebiyat ve Kuramlar. İstanbul. Filizok, R.ve Günay, D. (Ed.). (2013). Eleştiri Kuramları. Eskişehir. Günay, D. (2007). Metin Bilgisi. İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
2. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
3. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
4. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
5. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
6. Hafta | Ara sınav ve(ya) sunu |
7. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
8. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
9. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
10. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
11. Hafta | Ara sınav ve(ya) sunu |
12. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
13. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
14. Hafta | Türk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav ve(ya) dönem çalışması hazırlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 16 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 31 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X | ||||
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek