TDE697 - TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI SEMİNERİ TDE697 2. Yarıyıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, belirlenen soru/sorunlar çerçevesinde belirli kuram ve yöntemleri öğreterek, öğrencileri yüksek lisans tezine metodolojik olarak hazırlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; belirlenen soru/sorunlar çerçevesinde belirli kuram ve yöntemleri öğrenir.
  2. Yüksek lisans tezine metodolojik olarak hazırlanır.
Dersin içeriğiTürk dili ve edebiyatıyla ilgili, kuramsal ve yöntemsel soru ve sorunları teorik ve uygulamalı bir bakış açısıyla tartışmak.  
KaynaklarDay, R. A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Aşkar Altay,G. (Çev.). Ankara.
Erkman-Akerson, F. (2010). Edebiyat ve Kuramlar. İstanbul.
Filizok, R.ve Günay, D. (Ed.). (2013). Eleştiri Kuramları. Eskişehir.
Günay, D. (2007). Metin Bilgisi. İstanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
2. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
3. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
4. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
5. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
6. HaftaAra sınav ve(ya) sunu
7. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
8. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
9. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
10. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
11. HaftaAra sınav ve(ya) sunu
12. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
13. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
14. HaftaTürk dili ve edebiyatı hakkında kuramsal ve yöntemsel okumalar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav ve(ya) dönem çalışması hazırlama

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum215
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama2816
Proje000
Ödevler2816
Ara sınavlara hazırlanma süresi21632
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek