TDE669 - XX. YÜZYIL TÜRK TİYATROSU I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XX. YÜZYIL TÜRK TİYATROSU I TDE669 1. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Âbide Doğan 
Dersin amacıTanzimat'tan Cumhuriyet'e kadar Türk Tiyatrosu tanıtmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci
  2. Tanzimattan Cumhuriyete kadarki dönemde Türk tiyatrosunun başlangıcı, gelişimi, gelenekselden moderne geçiş sürecinde yazar ve eser sıkıntısı, sahne, dekor, seyirci ile ilgili problemler hakkında bilgi edinebilir,
  3. seçilen örnek eserlerin ait olduğu dönemle bağlantılarını kurarak inceleyebilir.
Dersin içeriğiTürk Tiyatro edebiyatından seçilen örnek eserlerin ait olduğu dönemle bağlantıları kurularak, içerik, biçim ve üslûp yönünden incelenmesi. 
KaynaklarAND, M., (1972). Tanzimat ve İstibdat Tiyatrosu, Ankara: İş Bankası Yay.

AND, M., (1983). Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu, Ankara, Turhan Kitabevi.

ŞENER, S., (1993). Oyundan Düşünceye,İstanbul.

AKI, N., (1968). Çağdaş Türk Tiyatrosuna Toplu Bakış, Erzurum: Atatürk Ün. Yayınları. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGeleneksel Tiyatrodan Moderne geçiş süreci
2. HaftaTanzimat'tan Cumhuriyet'e kadarki dönemde yazar, eser, sahne, dekor, seyirci ile ilgili problemler
3. HaftaŞinasi'nin Türk tiyatrosundaki yeri, Şair Evlenmesi
4. HaftaNamık Kemal'in Tiyatroları ve Tiyatro anlayışı
5. HaftaAbdülhak Hamid'in Tiyatroları ve Tiyatro anlayışı
6. HaftaF. Mehmet Şakir'in Tiyatro eserlerinin değerlendirilmesi
7. HaftaEvcil Dramlar: Zavallı Çocuk, İçli Kız, Vuslat'ın değerlendirilmesi
8. HaftaAra sınav
9. HaftaEvcil Dramlar: Zavallı Çocuk, İçli Kız, Vuslat'ın değerlendirilmesi
10. HaftaServet-i Fünun Tiyatrosu, Cenap Şehabettin, Halit Ziya, Mehmet Rauf'un Tiyatro eserlerinin değerlendirilmesi
11. HaftaServet-i Fünun Tiyatrosu, Cenap Şehabettin, Halit Ziya, Mehmet Rauf'un Tiyatro eserlerinin değerlendirilmesi
12. HaftaII. Meşrutiyet Dönemi Tiyatro anlayışı, Tahsin Nahit, Şehabettin Süleyman?ın Tiyatroları.
13. Haftaİbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci?nin Tiyatrosu
14. HaftaAka Gündüz, Halit Fahri, Yusuf Ziya, Faruk Nafiz, Ömer Seyfettin, Halide Edip, Yakup Kadri?nin Tiyatroları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum215
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12336
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3258150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek