FDE775 - MİTOLOJİ ve EDEBİYAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİTOLOJİ ve EDEBİYAT | FDE775 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, Mitlerin özellikleri ile Yunan ve Roma mitolojileri konusunda temel bilgileri öğrenerek, mitlerin çağlar boyunca sanat/edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerle olan ilişkisini yorumlayacak kuram ve uygulama bilgilerini kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Mit ve mitolojiler; mitlerin doğası, ortaya çıkış nedenleri, işlevleri, Yunan ?Roma mitolojileri, Sanat/edebiyat, sosyal/beşeri bilimler ve mitler, Modern ve çağdaş Fransız edebiyatında mitlerin dönüşü ve modern mitolojiler, Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma. | |||||
Kaynaklar | Eliade, M., Aspects du mythe, Gallimard, Paris, 1988. Schmidt, J., Dictionnaire de la mythologie grecque et romaine.,Larousse, Paris, 1965. Dictionnaire des symboles, sous la direction de Jean Chevalier, Ed. Robert Laffont, 1969. Albouy, P.,Mythes et mythologies dans la littérature française, Armand Colin, 1985. Brunel, P.,Dictionnaires des mythes littéraires,Ed.du Rocher, Paris, 1988. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 775 Mitoloji ve Edebiyat Dersine giriş |
2. Hafta | Mit ve mitolojiler; `Mitos-epos-logos'; mitlerin doğuşu, genel karakteristikleri (Kozmogonya, Teogonya, Antropogonya mitleri, Tarihsel mitler) ; mitlere duyulan ilgi; mitlerin evrenselliği ve güncelliği; mitlerin işlevi; mit-tarih, mit-siyaset, mit-f |
3. Hafta | Dersin devamı |
4. Hafta | Yunan ve Roma mitolojileri; Ilyada ve Odisea (Homeros), Başkalaşımlar (Ovidius); Hesiodos, Sofokles, Euripides, Aiskhylos, Aristophanes |
5. Hafta | Dersin devamı (uygulama) |
6. Hafta | Modern Fransız edebiyatında mitoloji : La légende des siècles (Victor Hugo); Poèmes antiques (Le conte de Lisle); Nerval |
7. Hafta | Dersin devamı (Uygulama) |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Çağdaş Fransız edebiyatında mitoloji; mitlerin güncelleştirilmesi ve çağdaş uyarlamalar; antik trajedi bağlamında mit-şiir, mit-tiyatro, mit-roman ilişkisi: Gide, Valéry, Giraudoux, Anouilh, Cocteau, Camus, Sartre, Robbe-Grillet, Butor |
10. Hafta | Dersin devamı (Uygulama) |
11. Hafta | Dersin devamı (Uygulama) |
12. Hafta | 'Modern mitoloji/ler': Aragon, Breton, Roland Barthes |
13. Hafta | Dersin devamı |
14. Hafta | Öğrenci sunuları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | X | ||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | X | ||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | X | ||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | X | ||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | X | ||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | X | ||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | ||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek