FDE773 - XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU I | FDE773 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, 1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız tiyatrosunda içerik ve teknik düzeyde gözlemlenen değişiklikleri tarihsel bir temelde ve sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri içinde öğrenmesi ve 1920 öncesi, İki Savaş Arası Dönem tiyatrosu ile gerçeküstücü tiyatrodan seçilmiş eserler üzerinde çözümleme yapabilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri, 1920 öncesi Fransız Tiyatrosu, Gerçeküstücü tiyatro, İki Savaş Arası Dönem Fransız Tiyatrosu, Seçilen tiyatro eserleri üzerinde uygulamalı çalışma. | |||||
Kaynaklar | Robert Abirached, Le théâtre français du XXe siècle : Histoire, textes choisis, mises en scène, L' Avant-Scène Théâtre, 2011. Henri Béhar, Le Théâtre Dada et surréaliste, Gallimard, 1979. Paul Surer, Cinquante ans de théâtre, Paris, SEDES, 1969. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 773 XX. Yüzyıl Fransız Tiyatrosu I dersine giriş |
2. Hafta | XX. yüzyılın ilk yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
3. Hafta | XX. yüzyılın ilk yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
4. Hafta | XX. yüzyılın ilk yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
5. Hafta | 1920 öncesi Fransız tiyatrosunun özellikleri |
6. Hafta | 1920 öncesi Fransız tiyatrosunun özellikleri çerçevesinde Paul Claudel?in Tête d?Or adlı yapıtının incelenmesi |
7. Hafta | 1920 öncesi Fransız tiyatrosunun özellikleri çerçevesinde Paul Claudel?in Tête d?Or adlı yapıtının incelenmesi |
8. Hafta | Alfred Jarry'nin Ubu-roi ve Ubu enchaîné adlı yapıtlarının incelenmesi |
9. Hafta | Gerçeküstücü tiyatronun özellikleri çerçevesinde Apollinaire?in Les Mamelles de Tiresias adlı yapıtının incelenmesi |
10. Hafta | Roger Vitrac'ın Victor ou les Enfants au pouvoir adlı yapıtının incelenmesi |
11. Hafta | İki Savaş Arası tiyatronun özellikleri |
12. Hafta | İki savaş Arası tiyatronun özellikleri çerçevesinde Giraudoux?nun La Guerre de Troie n?aura pas lieu adlı yapıtının incelenmesi |
13. Hafta | Henry de Montherlant'nın La Reine morte adlı yapıtının incelenmesi |
14. Hafta | Jean Anouilh'un Antigone adlı yapıtının incelenmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 37 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | |||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | X | ||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | X | ||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | X | ||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | |||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | |||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | |||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek