FDE773 - XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU I FDE773 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, 1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız tiyatrosunda içerik ve teknik düzeyde gözlemlenen değişiklikleri tarihsel bir temelde ve sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri içinde öğrenmesi ve 1920 öncesi, İki Savaş Arası Dönem tiyatrosu ile gerçeküstücü tiyatrodan seçilmiş eserler üzerinde çözümleme yapabilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, 1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkilerini kurabilir,
  2. 1920 öncesi Fransız tiyatrosunun özelliklerini inceler,
  3. Gerçeküstücü Fransız tiyatrosunun özelliklerini öğrenir,
  4. İki Savaş Arası Dönem Fransız tiyatrosunun özelliklerini listeler,
  5. Tiyatro kuramları çerçevesinde seçilen eserleri irdeler.
Dersin içeriği1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri,
1920 öncesi Fransız Tiyatrosu,
Gerçeküstücü tiyatro,
İki Savaş Arası Dönem Fransız Tiyatrosu,
Seçilen tiyatro eserleri üzerinde uygulamalı çalışma.
 
KaynaklarRobert Abirached, Le théâtre français du XXe siècle : Histoire, textes choisis, mises en scène, L' Avant-Scène Théâtre, 2011.
Henri Béhar, Le Théâtre Dada et surréaliste, Gallimard, 1979.
Paul Surer, Cinquante ans de théâtre, Paris, SEDES, 1969.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 773 XX. Yüzyıl Fransız Tiyatrosu I dersine giriş
2. HaftaXX. yüzyılın ilk yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
3. HaftaXX. yüzyılın ilk yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
4. HaftaXX. yüzyılın ilk yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
5. Hafta1920 öncesi Fransız tiyatrosunun özellikleri
6. Hafta1920 öncesi Fransız tiyatrosunun özellikleri çerçevesinde Paul Claudel?in Tête d?Or adlı yapıtının incelenmesi
7. Hafta1920 öncesi Fransız tiyatrosunun özellikleri çerçevesinde Paul Claudel?in Tête d?Or adlı yapıtının incelenmesi
8. HaftaAlfred Jarry'nin Ubu-roi ve Ubu enchaîné adlı yapıtlarının incelenmesi
9. HaftaGerçeküstücü tiyatronun özellikleri çerçevesinde Apollinaire?in Les Mamelles de Tiresias adlı yapıtının incelenmesi
10. HaftaRoger Vitrac'ın Victor ou les Enfants au pouvoir adlı yapıtının incelenmesi
11. Haftaİki Savaş Arası tiyatronun özellikleri
12. Haftaİki savaş Arası tiyatronun özellikleri çerçevesinde Giraudoux?nun La Guerre de Troie n?aura pas lieu adlı yapıtının incelenmesi
13. HaftaHenry de Montherlant'nın La Reine morte adlı yapıtının incelenmesi
14. HaftaJean Anouilh'un Antigone adlı yapıtının incelenmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3776214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.     
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.    X
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. X   
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.   X 
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.    X
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.   X 
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.     
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. X   
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek