FZY742 - MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ FZY742 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 12
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Fizyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıMerkezi sinir sisteminin fizyolojik özellikleri hakkında genel bilgiler öğrenmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Merkezi sinir sistemine ait organları ve ilişkili sistemleri sıralayabilir, Korteksin genel yapısını primer ve sekonder alanları tanımlayabilir,
  2. Korteksin duyusal ve motor bölgeleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir,
  3. Limbik sistem ve hipotalamus fizyolojisini tartışabilir,
  4. Beyin sapı, retiküler formasyon, bazal gangliya ve serebellumla ilgili denge mekanizmasını tartışabilir,
  5. Öğrenme ve bellek mekanizmalarını tartışabilir,
  6. Beynin elektiriksel aktivitesinin (EEG) genel özelliklerini ve ölçüm yöntemini tanımlayabilir, EEG kaydı yapabilir,
  7. Uyku fizyolojisi ile ilişkili teorileri tartışılabilir,
  8. Beyin omurilik sıvısı oluşumu ile beyin kan akımını açıklayabilir.
Dersin içeriğiMerkezi sinir sistemi fizyolojisinin özellikleri 
Kaynaklar1. Principles of Neural Science, Eds. Kandel ER, Schwartz JH, Jessell TM, Siegelbaum SA, Hudspeth AJ, 2012
2. Neuroscience, Ed. Purves D, 2012
3. Review of Medical Physiology, Ed. Ganong WF, 2011
4. Berne & Levy Physiology, Eds: Koeppen BN and Stanton BA; 2010
5. Medical Physiology, A Systems Approach, Raff H, Levitzky M, 2011 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMerkezi sinir sistemi fizyolojisine giriş
2. HaftaBeyin sapı ve retiküler formasyon
3. HaftaKorteksin yapısının işlevsel özellikleri
4. HaftaSomatik duyusal korteks
5. Haftaİstemli hareketin motor kontrolü
6. HaftaSeminer
7. HaftaBazal gangliyonlar
8. HaftaSerebellum Beyin sapı ve retiküler formasyon
9. HaftaLimbik sistem ve hipotalamus
10. HaftaPostür ve denge
11. HaftaÖğrenme ve bellek
12. HaftaBeynin elektriksel aktivitesi (EEG) ve kayıt yöntemi
13. HaftaUyku fizyolojisi
14. HaftaBeyin kan dolaşımı ve serebrospinal sıvı fizyolojisi
15. HaftaSeminer
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1410
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1313169
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi18181
Toplam İş Yükü43139360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tıbbi Fizyoloji alanında ileri düzeyde, fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer tıp bilimlerinde yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir, bu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır.    X
2. Alanı ile ilgili güncel literatürü izler, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Alanına yenilik getiren ve/veya farklı bir alana uygulanabilecek özgün araştırmaları bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak planlar, yönetir, sonuçlandırır. X   
4. İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, doğru istatistik yöntemi seçer, uygular, analizini yapar, yorumlar.  X  
5. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.X    
6. Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir, bunun birey ve toplum için önemini kavrar.  X   
7. Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgiye ve kullanma becerisine sahiptir, problemlere yaratıcı çözümler getirir.  X  
8. Kendi alanında eğitim verme ve bilgilerini sistematik biçimde aktarma becerisine sahiptir.    X
9. Alanı ile ilgili ve/veya farklı alanlardaki ulusal ve uluslararası kişi ve kurumlarla iletişim kurar, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır, özgün görüşlerini savunur, öneriler sunar.  X  
10. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
11. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. X   
12. Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek