FZY742 - MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ | FZY742 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Merkezi sinir sisteminin fizyolojik özellikleri hakkında genel bilgiler öğrenmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Merkezi sinir sistemi fizyolojisinin özellikleri | |||||
Kaynaklar | 1. Principles of Neural Science, Eds. Kandel ER, Schwartz JH, Jessell TM, Siegelbaum SA, Hudspeth AJ, 2012 2. Neuroscience, Ed. Purves D, 2012 3. Review of Medical Physiology, Ed. Ganong WF, 2011 4. Berne & Levy Physiology, Eds: Koeppen BN and Stanton BA; 2010 5. Medical Physiology, A Systems Approach, Raff H, Levitzky M, 2011 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Merkezi sinir sistemi fizyolojisine giriş |
2. Hafta | Beyin sapı ve retiküler formasyon |
3. Hafta | Korteksin yapısının işlevsel özellikleri |
4. Hafta | Somatik duyusal korteks |
5. Hafta | İstemli hareketin motor kontrolü |
6. Hafta | Seminer |
7. Hafta | Bazal gangliyonlar |
8. Hafta | Serebellum Beyin sapı ve retiküler formasyon |
9. Hafta | Limbik sistem ve hipotalamus |
10. Hafta | Postür ve denge |
11. Hafta | Öğrenme ve bellek |
12. Hafta | Beynin elektriksel aktivitesi (EEG) ve kayıt yöntemi |
13. Hafta | Uyku fizyolojisi |
14. Hafta | Beyin kan dolaşımı ve serebrospinal sıvı fizyolojisi |
15. Hafta | Seminer |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 14 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 13 | 169 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 81 | 81 |
Toplam İş Yükü | 43 | 139 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tıbbi Fizyoloji alanında ileri düzeyde, fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer tıp bilimlerinde yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir, bu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır. | X | ||||
2. Alanı ile ilgili güncel literatürü izler, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanına yenilik getiren ve/veya farklı bir alana uygulanabilecek özgün araştırmaları bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak planlar, yönetir, sonuçlandırır. | X | ||||
4. İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, doğru istatistik yöntemi seçer, uygular, analizini yapar, yorumlar. | X | ||||
5. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
6. Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir, bunun birey ve toplum için önemini kavrar. | X | ||||
7. Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgiye ve kullanma becerisine sahiptir, problemlere yaratıcı çözümler getirir. | X | ||||
8. Kendi alanında eğitim verme ve bilgilerini sistematik biçimde aktarma becerisine sahiptir. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili ve/veya farklı alanlardaki ulusal ve uluslararası kişi ve kurumlarla iletişim kurar, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır, özgün görüşlerini savunur, öneriler sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek