OLC700-04 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | OLC700-04 | 8. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Araştırma-inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Selahattin GELBAL, Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU, Doç. Dr. Duygu ANIL, Doç. Dr. Nuri DOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Burcu ATAR | |||||
Dersin amacı | Doktora programı gereği olan tez çalışmasını tamamlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitimle ilgili orijinal ve yeni problem durumları saptayabilmek. Problemlerle ilgili kaynakları diğerlerinden ayırabilmek. Farklı kaynaklardaki bilgileri sentezleyebilmek. Ders döneminde kazandığı bilgileri saptamış olduğu yeni problemlere uygulayabilmek. Kendine özgü bilgiler üretecek çalışmalar yapmak. Kendi içinde bütünlüğü sağlanmış bilimsel bir metin oluşturabilmek. Veri analizi ve yorumlama sürecini gerçekleştirmek. Hipotezler öne sürüp test edebilmek. Hazırlamış olduğu tezi bir jüri önünde savunabilmek. | |||||
Kaynaklar | Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri. (2011). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Pegema yayıncılık. Christensen, L. B. (2006). Experimental Methodology. Boston: Allyn and Bacon Inc. Crotty, M. (2004). The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process. Thousand Oaks, CA: Sage. Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education, 5th. Boston: McGraw Hill. Johnson, L., & Christensen, L. (2008). Educational Research: Quantitative and Qualitative Approaches, 3rd Ed. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Kaptan Saim. (1998). Bilimsel Araştırma Metod ve Teknikleri. Ankara. Karasar, Niyazi. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. Kerlinger, F. N. (1999). Foundations of Behavioral Research. NY: Holt, Rinehart and Winston. Yıldırım, Cemal. (1995). Bilim Felsefesi. Ankara: Remzi Kitabevi. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili dergiler, yüksek lisans ve doktora tezleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yöntem bölümünün yazılması |
2. Hafta | Yöntem bölümünün yazılması |
3. Hafta | Yöntem bölümünü tez danışmanının incelemesi ve dönüt vermesi |
4. Hafta | Yöntem bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
5. Hafta | Bulgular ve yorum bölümünün yazılması |
6. Hafta | Bulgular ve yorum bölümünün yazılması |
7. Hafta | Bulgular ve yorum bölümünün yazılması |
8. Hafta | Bulgular ve yorum bölümünü tez danışmanının incelemesi ve dönüt vermesi |
9. Hafta | Bulgular ve yorum bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması |
10. Hafta | Sonuç ve önerileri bölümünün yazılması |
11. Hafta | Sonuç ve önerileri bölümünün yazılması |
12. Hafta | Sonuç ve öneriler bölümünü tez danışmanının incelemesi ve dönüt vermesi |
13. Hafta | Tez danışmanıyla birlikte tezin tamamının gözden geçirilmesi |
14. Hafta | Tezin jüri üyelerine teslim edilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 30 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 20 | 280 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 58 | 108 | 888 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları farklı kuramlara dayalı olarak açıklar ve gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek yeni durumlarda kullanır. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurarak yeni ve karmaşık sorunlara çözümler üretir. | X | ||||
3. Ulusal ve uluslar arası sınavların uygulanmasında ve yorumlanmasında karşılaşılabilecek sorunları belirler. | X | ||||
4. Ölçme araçlarını geliştirmede ve uyarlamada kullanılan farklı teknikleri karşılaştırır. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslar arası sınavlarda karşılaşılan sorunlara çözümler üretir. | X | ||||
6. Alana katkı getirecek yöntem ve teknikleri geliştirir ve yeni karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
7. Alandaki kuramları eleştirel bir gözle ele alır, değerlendirir ve gerekli durumlarda uygun bir biçimde sentezler. | X | ||||
8. Alana ilişkin bir problemin çözümler ve ulusal veya uluslar arası bilimsel etkinliklerde yer alabilecek özgün bir yayın hazırlar. | X | ||||
9. Disiplinler arası çalışma gerektiren bir proje hazırlar ve yürütür. | X | ||||
10. Alanla ilgili problemleri tanımlar ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak çözümler üretir. | X | ||||
11. 11. Alanla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim süreçlerini tasarlar, ekinliklerde yönlendirici olur ve etik kurallara uyar. | X | ||||
12. Alandaki var olan paradigmaları eleştirir ve özgün fikirler geliştirerek geliştirmeye çalışır. | X | ||||
13. Ulusal ve uluslar arası sınavları kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yorumlar. | X | ||||
14. Alanla ilgili teknolojik gelişmeleri izler, bu gelişmeleri sorunların çözümünde kullanır, sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek