OLC700-04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR OLC700-04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Araştırma-inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Selahattin GELBAL, Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU, Doç. Dr. Duygu ANIL, Doç. Dr. Nuri DOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Burcu ATAR 
Dersin amacıDoktora programı gereği olan tez çalışmasını tamamlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilimsel bir araştırmayı başından sonuna kadar sürdürebilme.
  2. Alanla ilgili bilgilere yeni ve orijinal bilgiler katabilme.
Dersin içeriğiEğitimle ilgili orijinal ve yeni problem durumları saptayabilmek. Problemlerle ilgili kaynakları diğerlerinden ayırabilmek. Farklı kaynaklardaki bilgileri sentezleyebilmek. Ders döneminde kazandığı bilgileri saptamış olduğu yeni problemlere uygulayabilmek. Kendine özgü bilgiler üretecek çalışmalar yapmak. Kendi içinde bütünlüğü sağlanmış bilimsel bir metin oluşturabilmek. Veri analizi ve yorumlama sürecini gerçekleştirmek. Hipotezler öne sürüp test edebilmek. Hazırlamış olduğu tezi bir jüri önünde savunabilmek. 
KaynaklarBüyüköztürk, Ş. ve diğerleri. (2011). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Pegema yayıncılık.
Christensen, L. B. (2006). Experimental Methodology. Boston: Allyn and Bacon Inc.
Crotty, M. (2004). The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process. Thousand Oaks, CA: Sage.
Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education, 5th. Boston: McGraw Hill.
Johnson, L., & Christensen, L. (2008). Educational Research: Quantitative and Qualitative Approaches, 3rd Ed. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Kaptan Saim. (1998). Bilimsel Araştırma Metod ve Teknikleri. Ankara.
Karasar, Niyazi. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara.
Kerlinger, F. N. (1999). Foundations of Behavioral Research. NY: Holt, Rinehart and Winston.
Yıldırım, Cemal. (1995). Bilim Felsefesi. Ankara: Remzi Kitabevi.
Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili dergiler, yüksek lisans ve doktora tezleri
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYöntem bölümünün yazılması
2. HaftaYöntem bölümünün yazılması
3. HaftaYöntem bölümünü tez danışmanının incelemesi ve dönüt vermesi
4. HaftaYöntem bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması
5. HaftaBulgular ve yorum bölümünün yazılması
6. HaftaBulgular ve yorum bölümünün yazılması
7. HaftaBulgular ve yorum bölümünün yazılması
8. HaftaBulgular ve yorum bölümünü tez danışmanının incelemesi ve dönüt vermesi
9. HaftaBulgular ve yorum bölümüne ilişkin danışman görüşlerinin tartışılması ve gerekli düzeltmelerin yapılması
10. HaftaSonuç ve önerileri bölümünün yazılması
11. HaftaSonuç ve önerileri bölümünün yazılması
12. HaftaSonuç ve öneriler bölümünü tez danışmanının incelemesi ve dönüt vermesi
13. HaftaTez danışmanıyla birlikte tezin tamamının gözden geçirilmesi
14. HaftaTezin jüri üyelerine teslim edilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1430
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1420
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı250
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1415210
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama188
Proje000
Ödevler1420280
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü58108888

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları farklı kuramlara dayalı olarak açıklar ve gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek yeni durumlarda kullanır.     X
2. Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili disiplinler arasında ilişkiler kurarak yeni ve karmaşık sorunlara çözümler üretir.    X
3. Ulusal ve uluslar arası sınavların uygulanmasında ve yorumlanmasında karşılaşılabilecek sorunları belirler.    X
4. Ölçme araçlarını geliştirmede ve uyarlamada kullanılan farklı teknikleri karşılaştırır.  X  
5. Ulusal ve uluslar arası sınavlarda karşılaşılan sorunlara çözümler üretir.    X
6. Alana katkı getirecek yöntem ve teknikleri geliştirir ve yeni karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanır.  X  
7. Alandaki kuramları eleştirel bir gözle ele alır, değerlendirir ve gerekli durumlarda uygun bir biçimde sentezler.     X
8. Alana ilişkin bir problemin çözümler ve ulusal veya uluslar arası bilimsel etkinliklerde yer alabilecek özgün bir yayın hazırlar.    X
9. Disiplinler arası çalışma gerektiren bir proje hazırlar ve yürütür.   X 
10. Alanla ilgili problemleri tanımlar ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak çözümler üretir.   X 
11. 11. Alanla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim süreçlerini tasarlar, ekinliklerde yönlendirici olur ve etik kurallara uyar.    X
12. Alandaki var olan paradigmaları eleştirir ve özgün fikirler geliştirerek geliştirmeye çalışır.    X
13. Ulusal ve uluslar arası sınavları kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yorumlar.    X
14. Alanla ilgili teknolojik gelişmeleri izler, bu gelişmeleri sorunların çözümünde kullanır, sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek