BİS608 - İLERİ BİYOİSTATİSTİKSEL ÇÖZÜMLEMELER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ BİYOİSTATİSTİKSEL ÇÖZÜMLEMELER BİS608 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseBİS 605 veya BİS 735 derslerinden birini almış ve başarıyla tamamlamış olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)PROF. DR. ERDEM KARABULUT, PROF. DR. PINAR ÖZDEMİR 
Dersin amacıİleri yöntemlerin temelini oluşturacak biyoistatistiksel çözümlemeleri öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan öğrenci; İleri biyoistatistik yöntemlerinin temel konularını öğrenir,
  2. İleri biyoistatistiksel yöntemleri doğru kullanım becerisi kazanır,
  3. İleri biyoistatistiksel analiz sonuçlarını doğru yorumlayabilme becerisi kazanır.
Dersin içeriği1. Tanımlayıcı istatistikler : Merkezi eğilim, konum, yaygınlık ölçüleri
2. Risk ölçüleri ve bunlara dayalı hipotezler,
3. Örneklem büyüklükleri,
4. Sağkalım tabloları, beklenen yaşam süresi hesaplama,
5. Lojistik, probit, Poisson ve Cox'un orantısal risk regresyonları 
Kaynaklar1. Lachin J.M., Biostatistical methods, John Wişley & Sons Inc. 2000
2. Dowson B., Biostatistics, Lange Medical Books/McGraw Hill, 2001
3. Woolson R.F., Statistical Methods For The Analysis Of Biomedical Data, John Wiley & Sons Inc. 1987 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanımlayıcı İstatistikler: Merkezi Eğilim, Konum, Yaygınlık Ölçüleri
2. HaftaRisk Ölçüleri
3. Haftaİstatistiksel Dağılımlar
4. HaftaHipotez Testlerine Genel Bakış
5. HaftaTanımlayıcı ve Risk Ölçülerine Dayalı Hipotez Testleri
6. HaftaUygun Örneklem Büyüklükleri
7. HaftaYaşam Tablosu Hazırlama ve Beklenen Yaşam Süresi Hesaplama
8. HaftaSağkalım çözümlemelerinde temel yaklaşım ve Hesaplamalar
9. HaftaAra sınav
10. HaftaRegresyon ve Korelasyona Genel Bakış
11. HaftaLojistik Regresyon
12. HaftaProbit Regresyon
13. HaftaPoisson Regresyon ve Negatif Binomiyal regresyon
14. HaftaCox'un Orantısal Risk Regresyonu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3485180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel ve klinik immünoloji ve ilgili disiplinlere ait literatür bilgilerine ulaşır ve değerlendirir.  X  
2. Yapacağı çalışma için gerekli teorik bilgiye sahiptir ve bu konuda varsayımlarda bulunur. İnceleyeceği immün sistem komponenti veya moleküler yapı ile ilgili literatür bilgilerini araştırıp gerekli metodu kurar.  X  
3. Gen düzeyindeki çalışmalarda çalışılacak genin yapısını literatür bilgilerinden öğrenip dizi analizleriyle gösterir, Elindeki verileri yorumlayarak bir sonuca ulaşır ve bu sonuçları yayın haline getirir.  X  
4. Temel immünoloji alanında immünolojik mekanizmaları, immün sistem bileşenlerini ve fonksiyonlarını, gelişimini derin ve sistematik şekilde bilir. Moleküler genetik ve moleküler biyoloji alanında bilgi sahibidir.   X  
5. Kullanılan yöntemlerle elde edilen verileri güncel istatistiksel yaklaşımlar ile değerlendirebilir. Yurtiçi ve yurtdışı bilimsel toplantılarda çalışmasını sunar. Yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri danışmanının önderliğinde yayınlar.  X  
6. İmmünoloji alanında yayımlanmış olan bulguların analizini yapar, laboratuar çalışmalarında karşılaştığı problemlere çözüm önerir veya çözüm için gerekli araştırmacılarla iletişim kurar, laboratuarda ortaya çıkan sorunlara çabuk ve etkili çözüm üretebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek