ENJ632 - ENERJİYE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENERJİYE GİRİŞ | ENJ632 | 1. Yarıyıl | 2 | 1 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, temel enrji kavramları üzerine, alışılagelmiş ve yenilenebilir enerji kaynaklarının karşılaştırılması yapılarak yenilenebilir enerjilerin önemini hakkında bilgiler vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Enerji ve kullanımı: Birimler, Enerji Formları ve Dönüşümleri, Enerji Kaynakları, Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri: Fosil ve nükleer yakıtlı güç santralleri, Fosil yakıtların çevresel etkileri, Nükleer atıklar. atık ısı ve katı atıkların bertarafı, Enerji üretiminde çevre politikaları. Ulusal ve uluslararası mevzuat ve ilgili yasalar, düzenlemeler Enerji Yönetimi ve politikaları: Türkiye'de Enerji kaynakları ve enerji görünümü, Dünya'da enerji kaynakları ve enerji görünümü,Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, ilgili yasalar ve düzenlemeler, enerji maliyetleri ve tarife programları Enerji kaynağı olarak Güneş | |||||
Kaynaklar | John W. Twidell and Anthony D. Weir Renewable Energy Resources;, Chapman and Hall, 2006 Johansson T. B., Kelly H., Reddy A.K.N., Williams R.H. (1993). Renewable Energy |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Enerji ve kullanımı: Birimler, Enerji Formları ve Dönüşümleri, |
2. Hafta | Enerji ve kullanımı: Mekanik enerji ve ulaşım |
3. Hafta | Enerji ve kullanımı: Isı Enerjisi, Isı enerjisi ve mekanik enerji arasındaki dönüşüm |
4. Hafta | Enerji ve kullanım: Elektromanyetik Enerji, Kimyasal sistem ve süreçlerde enerji |
5. Hafta | Enerji Kaynakları, Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri: Fosil ve nükleer yakıtlı güç santralları, Fosil yakıtların çevresel etkileri, Nükleer atıklar. atık ısı ve katı atıkların bertarafı. |
6. Hafta | Enerji Kaynakları, Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri: Yenilenebilir enerji üretiminin (su kuvveti, rüzgar, güneş, jeotermal) çevresel etkileri. Enerji üretiminde çevre politikaları. Ulusal ve uluslararası mevzuat ve ilgili yasalar, düzenlemeler |
7. Hafta | Arasınav I |
8. Hafta | Enerji Yönetimi ve politikaları : Türkiye'de Enerji kaynakları ve enerji görünümü, Dünya'da enerji kaynakları ve enerji görünümü |
9. Hafta | Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, standartlar, ilgili yasalar ve düzenlemeler, enerji maliyetleri ve tarife programları |
10. Hafta | Enerji Yönetimi ve politikaları : Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, ilgili yasalar ve düzenlemeler, enerji maliyetleri ve tarife programları |
11. Hafta | Enerji Kaynağı olarak Güneş: Güneş ışınımının kaynağı, atmosfer dışı ışınımın dağılımı |
12. Hafta | Enerji Kaynağı olarak Güneş: güneşle ilgili temel tanımlamalar ve açılar |
13. Hafta | Arasınav II |
14. Hafta | Enerji Kaynağı olarak Güneş: Güneş Işınımının özellikleri, Güneş ışınımının ölçümü |
15. Hafta | Genel sıınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 63 | 167 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilimleri alanlarında yeterli altyapıya sahiptir. | X | ||||
2. Temiz tükenmez enerji sistemlerinin temel kavramlarını, teknolojisini ve uygulamalarını ayrıntılı bilir. | X | ||||
3. Temiz tükenmez enerji sistemlerini tasarlama ve modellemede temel bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Güneş ışınımı, rüzgar hızı, sıcaklık, nem ölçümü yapabilir ve kalibrasyon teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Temiz tükenmez enerjilerle ilgili standartlar, yasa, yönetmelik ve mevzuat hakkında geniş bilgi sahibidir. | X | ||||
6. Temiz Tükenmez enerjilerin uygulamalarını içeren deneyleri tasarlar ve yapar; veri toplar ve verileri analiz edip yorumlar. | X | ||||
7. Temiz Tükenmez Enerjilerle ilişkili sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlamayı bilir. | X | ||||
8. Temiz Tükenmez enerjiler ile ilgili güncel sorunlar hakkında bilgi ve bu sorunların nasıl ele alınması gerektiği konusunda birikim sahibidir. | X | ||||
9. Bilgi ve birikimini, modern teknikler ve mühendislik araçları ile birlikte, temiz enerji alanındaki problemlerin uygun şekilde ele alınması ve çözülmesi amacıyla nasıl kullanacağını bilir. | X | ||||
10. Sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurma yeteneği edinir. Araştırma ve/veya deney sonuçlarını, proje ve benzeri çalışmaları sözlü ve yazılı olarak (Türkçe ve İngilizce) sunmayı bilir. | X | ||||
11. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
12. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek