NNT744 - MİKRO ve NANOPARTİKÜL SENTEZİ ve KARAKTERİZASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKRO ve NANOPARTİKÜL SENTEZİ ve KARAKTERİZASYONU | NNT744 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. S. Ali Tuncel | |||||
Dersin amacı | Mikro ve nanopartikül sentez yöntemleri ve karakterizasyon tekniklerinin öğretilmesi Mikro ve nanopartiküllerin yaygın biyoteknolojik ve biyomedikal uygulamalarının öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Polimerizasyon:Tanım ve Temel Kavramlar, Mikro ve nanopartikül üretimine yönelik polimerizasyon teknikleri: Süspansiyon polimerizasyonu, Emülsiyon polimerizasyonu yöntemleri, Dispersiyon polimerizasyonu, Çok basamaklı mikrosüspansiyon polimerizasyonu, İnorganik bazlı nanopartiküllerin sentez yöntemleri: Silika gel, Geçiş metal oksit bazlı mikro ve nanopartiküllerin sentez yöntemleri, Au ve Ag nanopartiküller, Mikro ve nanopartiküllerin fiziksel ve kimyasal karakterizasyon yöntemleri, Mikro ve nanopartiküllerin yaygın biyoteknolojik ve biyomedikal uygulamaları | |||||
Kaynaklar | F. Rodriguez, C. Cohen, C. Ober, L.A. Archer, Principles of Polymer Systems, Taylor & Francis, New York, 2003. P.A. Lovell, M.S. El-Aasser, Emulsion Polymerization & Emulsion Polymers, John Wiley and Sons, New York, 1997. A.Elaissari, Colloidal Polymers: Synthesis & Characterization, Marcel-Dekker Inc., New York, 2004. A.Elaissari, Colloidal Biomolecules, Biomaterials & Biomedical Applications, Marcel-Dekker Inc., New York, 2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Polimerizasyon:Tanım ve Temel Kavramlar |
2. Hafta | Mikro ve nanopartikül üretimine yönelik polimerizasyon teknikleri: Süspansiyon polimerizasyonu ile mikropartikül sentezi |
3. Hafta | Emülsiyon polimerizasyonu ile nanopartikül sentezi |
4. Hafta | Modifiye emülsiyon polimerizasyonu yöntemleri |
5. Hafta | Dispersiyon polimerizasyonu |
6. Hafta | Çok basamaklı mikrosüspansiyon polimerizasyonu ile monodispers ve gözenekli formda partikül sentezi |
7. Hafta | Modifiye çok basamaklı mikrosüspansiyon polimerizasyonu yöntemleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | İnorganik bazlı nanopartiküllerin sentez yöntemleri: Silika gel nano ve mikropartiküllerin üretim teknikleri |
10. Hafta | Geçiş metal oksit bazlı mikro ve nanopartiküllerin sentez yöntemleri |
11. Hafta | Au ve Ag nanopartikül ve nanorod sentezi ve karakterizasyonu |
12. Hafta | Mikro ve nanopartiküllerin fiziksel ve kimyasal karakterizasyon yöntemleri |
13. Hafta | Mikro ve nanopartiküllerin fiziksel ve kimyasal karakterizasyon yöntemleri |
14. Hafta | Mikro ve nanopartiküllerin yaygın biyoteknolojik ve biyomedikal uygulamaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 32 | 155 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme. | X | ||||
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma. | X | ||||
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma. | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme. | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek