SFT758 - SPORCULARDA ALT EKSTREMİTE YARALANMALARINDA FİZYOTERAPİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPORCULARDA ALT EKSTREMİTE YARALANMALARINDA FİZYOTERAPİ | SFT758 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Volga BAYRAKCI TUNAY, Prof. Dr. İrem DÜZGÜN, Prof. Dr. Tüzün Fırat, Prof. Dr. Hande Güney DENİZ, Prof. Dr. Elif TURGUT, Doç. Dr. Aynur DEMİREL | |||||
Dersin amacı | Sporcularda alt ekstremite yaralanmalarında manual terapi ve egzersizler, bantlama teknikleri ve becerisi ile bu alandaki en son araştırma ve bilgileri değerlendirme ve sentezleme yeteneği, kanıta dayalı spor fizyoterapisinin etkinliği hakkında bilgiyi kavrayabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sporcularda alt ektremite yaralanmalrında tanı yöntemleri Kalça ekleminin anatomi-biyomekaniği-patomekaniği Diz ekleminin anatomi-biyomekaniği-patomekaniği Ayak-ayakbileği ekleminin anatomi-biyomekaniği-patomekaniği Sporcularda alt ekstremite overuse yaralanmaları biyomekaniği-patomekaniği ve fizyoterapi-rehabilitasyonu Spora dönüş ve fonksiyonel değerlendirme | |||||
Kaynaklar | 1- Baltacı G, Tunay BV, Beşler A, Ergun N. Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi, 2. Baskı, Alp Yayıncılık, 2006. 2- Calabrese GJ. Patellofemoral Disorders: A Rehabilitative Approach. Sports Physical Therapy Section Publications, 1998 3- Ergun N, Baltacı G. Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri 2.Basım, Pelin Ofset Yayıncılık, 2006. 4- Wolman R, Singh D, Brodsky J, Costain S, Betts A, Saifuddin A, Mahadevan V. Interactive Sports Injuries Series- Foot, Ankle&Lower Leg, Primal Pictures Video Series 5- Tunay VB, Erden Z, Yıldız C. Üst ekstremite yaralanmalarında rehabilitasyon. Hipokrat Yayınevi, 2021 6- Bayrakcı Tunay V, Düzgün İ, Turgut E, Harput G. Sporda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 1. Basım, Hipokrat Kitabevi, 2023 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin İşleniş Ve Tanıtımı |
2. Hafta | Sporcularda Alt Ekstremite Yaralanmalarında Tanı Yöntemleri |
3. Hafta | Kalça Eklemi Anatomisi-Biyomekaniği |
4. Hafta | Kalça Eklemi Spor Yaralanmaları |
5. Hafta | Diz Eklemi Anatomisi-Biyomekaniği |
6. Hafta | Diz Eklemi Bağ Yaralanmaları |
7. Hafta | Diz eklemi menisküs ve aşırı kullanım yaralanmaları |
8. Hafta | Ayak-Ayak Bileği Eklemi Anatomi ve Biyomekaniği |
9. Hafta | Ayak Bileği Kas ve Tendon Yaralanmaları |
10. Hafta | Ayak Bileği Ligament Yaralanmaları |
11. Hafta | Spora Dönüş ve Fonksiyonel Değerlendirme |
12. Hafta | Spora Dönüş ve Fonksiyonel Değerlendirme |
13. Hafta | Alt Ekstremite Yaralanmaları İle Klinik Çalışma |
14. Hafta | Alt Ekstremite Yaralanmaları İle Klinik Çalışma |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 5 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 10 | 5 |
Projeler | 5 | 20 |
Seminer | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 68 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 6 | 60 |
Proje | 5 | 6 | 30 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 69 | 43 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Spor fizyoterapistliği alanında kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | |||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına, sporcu sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir. | |||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek