OLC600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR OLC600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Selahattin GELBAL, Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU, Doç. Dr. Duygu ANIL, Doç. Dr. Nuri DOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Burcu ATAR, Dr. Zafer ÇEPNİ, Dr. Sevda ÇETİN 
Dersin amacıTürkiye ve dünyadaki gelişmeler kapsamında araştırmalar yaparak yüksek lisans programını tamamlamak için gerekli olan bir tez konusu ortaya çıkarmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Türkiye ve dünyadaki ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili gelişmelerin farkında olma.
  2. Türkiye ve dünyada ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili saptanan bir tez konusu ortaya çıkarma
Dersin içeriğiÖlçme ve değerlendirmede son yıllardaki gelişmeler. Ölçme ve değerlendirme alanında bitirilen tezlerin incelenmesi. Ölçme ve değerlendirme alanında son yıllarda gerçekleşen problem durumlarına yönelik makale çalışmalarının okunup değerlendirilmesi. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili bir tez konusu belirleme, bu tez konusuna ilişkin çözüm hipotezler üretme ve çözüm yolları önerme. 
KaynaklarFraenkel, J. R. & Wallan, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education. Mc Graw Hill.
Kerlinger, F. N. & Lee, H. B. (1999). Foundations of behavioral research. NY: Holt, Rinehart and Winston.
Christensen, L. B. (1988). Experimental Methodology. Allyn and Bacon, Inc.
Yıldırım, C. (1995). Bilim felsefesi. Ankara: Remzi Kitabevi.
Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri. (2011). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara.
Kaptan S. (1998). Bilimsel araştırma metod ve teknikleri. Ankara.
Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili dergiler, yüksek lisans ve doktora tezleri
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİlgili araştırmaların taranması
2. Haftaİlgili araştırmaların taranması
3. Haftaİlgili araştırmaların taranması
4. Haftaİlgili araştırmaların taranması
5. Haftaİlgili araştırmaların taranması ve veri toplanması
6. Haftaİlgili araştırmaların taranması ve veri toplanması
7. Haftaİlgili araştırmaların taranması ve veri toplanması
8. HaftaVerinin düzenlenmesi
9. HaftaVerinin düzenlenmesi
10. HaftaVeri analizi
11. HaftaVeri analizi
12. HaftaVeri analizi
13. HaftaTezin giriş bölümünün yazılması
14. HaftaGiriş bölümü ilişkin danışmandan dönüt alınması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1430
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1420
Sunum18
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam98
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı250
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1416224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama188
Proje000
Ödevler1420280
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü58108888

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. Gerektiğinde bu kavramları ilişkilendirerek kullanır.    X
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların ayırt edici yönlerini ve özelliklerini açıklar.    X
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar.    X
4. Ulusal ve uluslar arası sınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar.  X  
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.    X
6. Ulusal ve uluslar arası sınavların sonuçlarını değerlendirir.  X  
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.    X
8. Sosyal bilimlerin diğer alanlarında karşılaşılan sorunların çözümüne teknik destek sağlar.    X
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar.   X 
10. Ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
11. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır.    X
12. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bağımsız araştırmalar yapar ve bu çalışmaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.    X
13. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır.    X
14. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek