EYP655 - OKUL YÖNETİMİ ve DENETİMİ UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OKUL YÖNETİMİ ve DENETİMİ UYGULAMALARI | EYP655 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | EYP 647 Eğitim ve Okul Yönetimi, EYP 622 Eğitim Denetimi | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Yusuf BADAVAN | |||||
Dersin amacı | Türk Eğitim Sisteminin yönetim ve denetim yapısını inceleyerek, özelde okullardaki yönetim ve denetim uygulamalarını incelemek, sorunlara çözüm önerileri sunmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türkiye'de eğitim yönetiminin ve denetiminin yapısı, Sosyal bir sistem olarak okul, Personel hizmetleri; atama ve nakiller, adaylık işlemleri, özlük hakları, sicil ve disiplin işleri, Öğrenci hizmetleri; kayıtlar, devamın izlenmesi, nakiller, sağlık ve güvenlik önlemleri, sınavlar, mezuniyet ve diploma işlemleri, Eğitim programları, Öğretimle ilgili hizmetler; yıllık öğretimin planlanması, öğretmenler kurulu toplantıları, ders araçlarının sağlanması, Eğitim ile ilgili hizmetler; rehberlik hizmetleri, öğrenci disiplin işleri, eğitsel çalışmalar, okul-aile birliği, Okul işletmeciliği; bina, tesis, donatım ve diğer eğitim yerlerinin bakımı ve işletilmesi. Yazı işleri, ayniyat işleri, okul bütçesi, Okullarda yönetim ve denetim uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | Aydın, M. (1993), Çağdaş Eğitim Denetimi. PEGEM Yay. Ankara *Başar, H. (1993), Eğitim Denetçisi, PEGEM Yay., Ankara . *Dean, J. (1992), Inspecting and Advising: A Handbook for Inspectors, Advisers and Advisory Teachers, Routledge, London *Öz, F. (2003), Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Sisteminde Teftiş, Osmangazi Üniversitesi Yay., Eskişehir. *Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yapılmış Araştırmalar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türkiye?de eğitim yönetiminin ve denetimin yapısı, işleyişi |
2. Hafta | Okullarda yönetim ve denetim yapısı |
3. Hafta | Öğrenci hizmetleri |
4. Hafta | Öğrenci hizmetleri |
5. Hafta | Eğitim öğretim ile ilgili hizmetler |
6. Hafta | Eğitim öğretim ile ilgili hizmetler |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Personel işleri ile ilgili hizmetler |
9. Hafta | Okul işletmeciliği ile ilgili hizmetler |
10. Hafta | Okul çevre ilişkileri |
11. Hafta | Okullar ile ilgili yapılan yönetsel ve denetsel uygulamalar |
12. Hafta | Okulların denetimi |
13. Hafta | Okulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri |
14. Hafta | Okulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 59 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir. | X | ||||
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır. | X | ||||
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler. | X | ||||
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. | X | ||||
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | X | ||||
10. Etkili takım çalışması yapabilir. | X | ||||
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek