EYP655 - OKUL YÖNETİMİ ve DENETİMİ UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OKUL YÖNETİMİ ve DENETİMİ UYGULAMALARI EYP655 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var iseEYP 647 Eğitim ve Okul Yönetimi, EYP 622 Eğitim Denetimi
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Yusuf BADAVAN 
Dersin amacıTürk Eğitim Sisteminin yönetim ve denetim yapısını inceleyerek, özelde okullardaki yönetim ve denetim uygulamalarını incelemek, sorunlara çözüm önerileri sunmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Türk Eğitim Sistemi yönetim ve denetim yapısını bilir.
  2. Bir sistem olarak okulu inceler.
  3. Okul sistemini oluşturan alt sistemlerini inceler ve önemlerini, işlevlerini açıklar.
  4. Okullarda yönetim ve denetim uygulamalarını açıklar.
Dersin içeriğiTürkiye'de eğitim yönetiminin ve denetiminin yapısı, Sosyal bir sistem olarak okul, Personel hizmetleri; atama ve nakiller, adaylık işlemleri, özlük hakları, sicil ve disiplin işleri, Öğrenci hizmetleri; kayıtlar, devamın izlenmesi, nakiller, sağlık ve güvenlik önlemleri, sınavlar, mezuniyet ve diploma işlemleri, Eğitim programları, Öğretimle ilgili hizmetler; yıllık öğretimin planlanması, öğretmenler kurulu toplantıları, ders araçlarının sağlanması, Eğitim ile ilgili hizmetler; rehberlik hizmetleri, öğrenci disiplin işleri, eğitsel çalışmalar, okul-aile birliği, Okul işletmeciliği; bina, tesis, donatım ve diğer eğitim yerlerinin bakımı ve işletilmesi. Yazı işleri, ayniyat işleri, okul bütçesi, Okullarda yönetim ve denetim uygulamaları.
 
KaynaklarAydın, M. (1993), Çağdaş Eğitim Denetimi. PEGEM Yay. Ankara
*Başar, H. (1993), Eğitim Denetçisi, PEGEM Yay., Ankara .
*Dean, J. (1992), Inspecting and Advising: A Handbook for Inspectors, Advisers and Advisory Teachers, Routledge, London
*Öz, F. (2003), Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Sisteminde Teftiş, Osmangazi Üniversitesi Yay., Eskişehir.
*Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yapılmış Araştırmalar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürkiye?de eğitim yönetiminin ve denetimin yapısı, işleyişi
2. HaftaOkullarda yönetim ve denetim yapısı
3. HaftaÖğrenci hizmetleri
4. HaftaÖğrenci hizmetleri
5. HaftaEğitim öğretim ile ilgili hizmetler
6. HaftaEğitim öğretim ile ilgili hizmetler
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaPersonel işleri ile ilgili hizmetler
9. HaftaOkul işletmeciliği ile ilgili hizmetler
10. HaftaOkul çevre ilişkileri
11. HaftaOkullar ile ilgili yapılan yönetsel ve denetsel uygulamalar
12. HaftaOkulların denetimi
13. HaftaOkulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri
14. HaftaOkulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13678
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3159180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir.    X
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir.    X
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir.    X
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır.    X
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler.X    
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. X    
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar.    X
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır.    X
10. Etkili takım çalışması yapabilir.    X
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.X    
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir.    X
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek