FDE750 - XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ II FDE750 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrenciye, 1940'lı yıllardan başlayarak tarihsel ve siyasal olayların etkisi altında Fransız şiirinde gözlemlenen değişim ve yönelimler ile savaş sonrası dönemde ortaya çıkan yeni şiir dili ve estetiğini öğretmek, bu dönem şairlerinden seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmeyi öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, 1940'lı yıllardan başlayarak tarihsel ve siyasal olayların etkisi altında Fransız şiirinde gözlemlenen değişim ve yönelimler ile savaş sonrası dönemde ortaya çıkan yeni şiir dili ve estetiğini öğrenir,
  2. Bu dönem şairlerinden seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilir.
Dersin içeriği1940'lı yılların başından itibaren tarihsel ve siyasal olayların etkisi altında Fransız şiirinde gözlemlenen siyasallaşmanın insani ve sanatsal boyutu ile savaş sonrası dönemde ortaya çıkan yeni şiir dili ve estetiği,
İşgal dönemi Direniş şiiri,
1945 sonrası Fransız şiiri,
Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma.
 
KaynaklarNayrolles F., Pour étudier un poème, Hatier, 1996.
Fragonard M. M.,Précis d?histoire de la littérature française, Didier, 1981
Joubert, J.-L., La Poésie, Armand Colin Editeur, Paris, 1988.
Jarrety M., La Poétique, PUF, Paris, 2003.
Aksan D., Şiir Dili ve Türk şiir Dili, Engin Yayınevi, Ankara, 1995.
Nayır Y. N., S. Bolat, Şiir Sanatı, Varlık Yayınları, İstanbul, 2003.
Sabatier R., Histoire de la poésie française, La Poésie du XX e siècle, Albin Michel, Paris, 1975-1982.
Delavue P., La poésie française au tournant des années quatre-vingt, José Corti, Paris, 1988.
Seghers P.,La Résistance et ses poètes, Marabout, Paris, 1978.
La Littérature française sous l?Occupation, Presses Universitaires de Reims, Actes du Collogue de Reims, 1989.
Picon G., Panorama de la nouvelle littérarue française, Gallimard, Paris, 1960.
Leuwers D., Introduction à la poésie moderne et contemporaine, Dunad, Paris, 1998.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 750 XX. Yüzyıl Fransız Şiiri II dersine giriş, dönem içinde incelenecek şair ve metinlerin belirlenmesi
2. Hafta1940'lı yılların başından itibaren tarihsel ve siyasal olayların etkisi altında Fransız şiirinde gözlemlenen siyasallaşmanın insani ve sanatsal boyutu ile savaş sonrası dönemde ortaya çıkan yeni şiir dili ve estetiği
3. HaftaDersin devamı
4. HaftaMetin inceleme
5. HaftaMetin inceleme
6. Haftaİşgal dönemi Direniş şiiri
7. HaftaDersin Devamı
8. HaftaMetin inceleme
9. HaftaMetin inceleme
10. HaftaAra sınav
11. Hafta1945 sonrası Fransız şiiri
12. HaftaDersin Devamı
13. HaftaMetin inceleme
14. HaftaMetin inceleme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3876214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.   X 
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. X   
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.     
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.     
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.   X 
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.   X 
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.     
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.  X  
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.X    
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek