FDE750 - XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ II | FDE750 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye, 1940'lı yıllardan başlayarak tarihsel ve siyasal olayların etkisi altında Fransız şiirinde gözlemlenen değişim ve yönelimler ile savaş sonrası dönemde ortaya çıkan yeni şiir dili ve estetiğini öğretmek, bu dönem şairlerinden seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmeyi öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1940'lı yılların başından itibaren tarihsel ve siyasal olayların etkisi altında Fransız şiirinde gözlemlenen siyasallaşmanın insani ve sanatsal boyutu ile savaş sonrası dönemde ortaya çıkan yeni şiir dili ve estetiği, İşgal dönemi Direniş şiiri, 1945 sonrası Fransız şiiri, Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma. | |||||
Kaynaklar | Nayrolles F., Pour étudier un poème, Hatier, 1996. Fragonard M. M.,Précis d?histoire de la littérature française, Didier, 1981 Joubert, J.-L., La Poésie, Armand Colin Editeur, Paris, 1988. Jarrety M., La Poétique, PUF, Paris, 2003. Aksan D., Şiir Dili ve Türk şiir Dili, Engin Yayınevi, Ankara, 1995. Nayır Y. N., S. Bolat, Şiir Sanatı, Varlık Yayınları, İstanbul, 2003. Sabatier R., Histoire de la poésie française, La Poésie du XX e siècle, Albin Michel, Paris, 1975-1982. Delavue P., La poésie française au tournant des années quatre-vingt, José Corti, Paris, 1988. Seghers P.,La Résistance et ses poètes, Marabout, Paris, 1978. La Littérature française sous l?Occupation, Presses Universitaires de Reims, Actes du Collogue de Reims, 1989. Picon G., Panorama de la nouvelle littérarue française, Gallimard, Paris, 1960. Leuwers D., Introduction à la poésie moderne et contemporaine, Dunad, Paris, 1998. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 750 XX. Yüzyıl Fransız Şiiri II dersine giriş, dönem içinde incelenecek şair ve metinlerin belirlenmesi |
2. Hafta | 1940'lı yılların başından itibaren tarihsel ve siyasal olayların etkisi altında Fransız şiirinde gözlemlenen siyasallaşmanın insani ve sanatsal boyutu ile savaş sonrası dönemde ortaya çıkan yeni şiir dili ve estetiği |
3. Hafta | Dersin devamı |
4. Hafta | Metin inceleme |
5. Hafta | Metin inceleme |
6. Hafta | İşgal dönemi Direniş şiiri |
7. Hafta | Dersin Devamı |
8. Hafta | Metin inceleme |
9. Hafta | Metin inceleme |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | 1945 sonrası Fransız şiiri |
12. Hafta | Dersin Devamı |
13. Hafta | Metin inceleme |
14. Hafta | Metin inceleme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | X | ||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | |||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | |||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | |||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | |||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | |||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | ||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek