FDE739 - XIX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XIX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU FDE739 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, XIX. Yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat- düşünce ilişkileri çerçevesinde, romantik tiyatronun, melodramın, `Bulvar tiyatrosu'nun, vodvilin, popüler gerçekçi tiyatronun, doğalcı tiyatronun özelliklerini öğrenmesi ve seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, XIX. Yüzyılda tarih-toplum-edebiyat- sanat- düşünce ilişkilerini kurabilir,
  2. Romantik tiyatro, melodram, Bulvar tiyatrosu, vodvil, popüler gerçekçi, doğalcı tiyatronun özelliklerini öğrenir,
  3. Tiyatro kuramları çerçevesinde seçilen eserleri irdeleyebilir.
Dersin içeriğiXIX. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri,
Romantik tiyatro,
Melodram,
?Bulvar tiyatrosu?,
Vodvil,
Popüler gerçekçi tiyatro,
Doğalcı tiyatro,
Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma.
 
KaynaklarHélène Laplace-Claverie, Sylvain Ledda, Le théâtre français du XIXe siècle : Histoire, textes choisis, mises en scène, Anthologie de L'avant-scène théâtre, 2008.
Gérard Gengembre, Le théâtre français au 19e siècle, 1789-1900, Armand Colin, 1999.
Louis Jouvet, Tragédie classique et théâtre du XIXe siècle, Gallimard, 1968.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 739 XIX. Yüzyıl Fransız Tiyatrosu dersine giriş
2. HaftaXIX. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
3. HaftaXIX. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
4. HaftaXIX. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
5. HaftaRomantik tiyatronun özellikleri
6. HaftaRomantik tiyatronun özellikleri çerçevesinde Musset?nin Les Caprices de Marianne adlı yapıtının incelenmesi
7. HaftaMelodramın özellikleri
8. HaftaMelodramın özellikleri çerçevesindePixerécourt?un Le Chien de Montargis adlı yapıtının incelenmesi
9. HaftaBulvar tiyatrosu ve vodvilin özellikleri
10. HaftaBulvar tiyatrosu ve vodvilin özellikleri çerçevesinde Courteline?in Boubouroches adlı yapıtının incelenmesi
11. HaftaPopüler gerçekçi tiyatronun özellikleri
12. HaftaPopüler gerçekçi tiyatronun özellikleri çerçevesinde Emile Augier?nin Les Fils de Giboyer adlı yapıtının incelenmesi
13. HaftaDoğalcı tiyatronun özellikleri
14. HaftaDoğalcı tiyatronun özellikleri çerçevesinde Henry Becque?in Les Corbeaux adlı yapıtının incelenmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3766204

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.     
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.    X
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. X   
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.   X 
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.    X
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.   X 
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.     
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. X   
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek