FDE736 - XIX. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
XIX. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI II | FDE736 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, XIX. Yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat- düşünce ilişkileri çerçevesinde, gerçekçi romanın, doğalcı romanın ve ?yüzyıl sonu? romanının özelliklerini öğrenmesi ve seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | XIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri, Gerçekçi roman, Doğalcı roman, Yüzyıl sonu romanı, Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma. | |||||
Kaynaklar | Gerhman ve Withwork, Anthologie des préfaces de romans du 19ème siècle, Paris, Julliard, 1964. Raimond, M., Le Roman depuis la Révolution, Paris. A.Colin, 1981. Goldstein, J.-P., Pour lire le roman : Initiation à une lecture méthodique de la fiction narrative, Gembloux, Duculot, 2002. Mitterand, H., Discours du roman, Paris, PUF, 1980. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 736 XIX. Yüzyıl Fransız Romanı II dersine giriş |
2. Hafta | XIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
3. Hafta | XIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
4. Hafta | XIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
5. Hafta | Gerçekçi romanın özellikleri |
6. Hafta | Gerçekçi romanın özellikleri çerçevesinde Flaubert?in L?Education sentimentale adlı romanından bölümlerin incelenmesi |
7. Hafta | Doğalcı romanın özellikleri |
8. Hafta | Doğalcı romanın özellikleri çerçevesinde Zola?nın Thérèse Raquin adlı romanından bölümlerin incelenmesi |
9. Hafta | Doğalcı romanın özellikleri çerçevesinde Zola?nın Germinal adlı romanından bölümlerin incelenmesi |
10. Hafta | ? Yüzyıl sonu? romanının özellikleri |
11. Hafta | ? Yüzyıl sonu? romanının özellikleri çerçevesinde Joris-Karl Huysmans?ın A rebours adlı romanından bölümlerin incelenmesi |
12. Hafta | XIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri çerçevesinde romanının geçirdiği değişiklikler üzerine tartışma |
13. Hafta | XIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri çerçevesinde romanının geçirdiği değişiklikler üzerine tartışma |
14. Hafta | Genel sınava hazırlık dersi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 37 | 66 | 204 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | |||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | X | ||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | X | ||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | X | ||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | |||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | |||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | |||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek