FDE736 - XIX. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XIX. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI II FDE736 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, XIX. Yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat- düşünce ilişkileri çerçevesinde, gerçekçi romanın, doğalcı romanın ve ?yüzyıl sonu? romanının özelliklerini öğrenmesi ve seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, XIX. Yüzyılın ikinci yarısındaki tarih-toplum-edebiyat- sanat- düşünce ilişkilerini kurabilir,
  2. Gerçekçi romanın, doğalcı romanın ve 'yüzyıl sonu' romanının özelliklerini bilir,
  3. Roman kuramları çerçevesinde seçilen eserleri irdeleyebilir.
Dersin içeriğiXIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri,
Gerçekçi roman,
Doğalcı roman,
Yüzyıl sonu romanı,
Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma.
 
KaynaklarGerhman ve Withwork, Anthologie des préfaces de romans du 19ème siècle, Paris, Julliard, 1964.
Raimond, M., Le Roman depuis la Révolution, Paris. A.Colin, 1981.
Goldstein, J.-P., Pour lire le roman : Initiation à une lecture méthodique de la fiction narrative, Gembloux, Duculot, 2002.
Mitterand, H., Discours du roman, Paris, PUF, 1980.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 736 XIX. Yüzyıl Fransız Romanı II dersine giriş
2. HaftaXIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
3. HaftaXIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
4. HaftaXIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
5. HaftaGerçekçi romanın özellikleri
6. HaftaGerçekçi romanın özellikleri çerçevesinde Flaubert?in L?Education sentimentale adlı romanından bölümlerin incelenmesi
7. HaftaDoğalcı romanın özellikleri
8. HaftaDoğalcı romanın özellikleri çerçevesinde Zola?nın Thérèse Raquin adlı romanından bölümlerin incelenmesi
9. HaftaDoğalcı romanın özellikleri çerçevesinde Zola?nın Germinal adlı romanından bölümlerin incelenmesi
10. Hafta? Yüzyıl sonu? romanının özellikleri
11. Hafta? Yüzyıl sonu? romanının özellikleri çerçevesinde Joris-Karl Huysmans?ın A rebours adlı romanından bölümlerin incelenmesi
12. HaftaXIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri çerçevesinde romanının geçirdiği değişiklikler üzerine tartışma
13. HaftaXIX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri çerçevesinde romanının geçirdiği değişiklikler üzerine tartışma
14. HaftaGenel sınava hazırlık dersi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3766204

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.     
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.    X
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. X   
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.   X 
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.    X
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.   X 
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.     
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. X   
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek