OKB730 - KLİNİK ÇALIŞMA-II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KLİNİK ÇALIŞMA-II OKB730 2. Yarıyıl 0 8 4 6
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriGözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Gonca Sennaroğlu, Doç. Dr. Songül Aksoy, Doç. Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkçı, Yrd. Doç. Dr. Didem Türkyılmaz 
Dersin amacıDil, Konuşma ve Ses Bozuklukları hakkında bilgilerin kapsamlı kavranmasını sağlamak; farklı tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerisini geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dil& Konuşma ve Ses Bozuklukları alanına özgü geniş kapsamlı ölçme, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir.
  2. Dil& Konuşma ve Ses Bozuklukları alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme ve klinik karar vermede kullanır
  3. test batarya komponentlerinden, her hasta için gerekli olanları belirleyerek tamamlar ve hasta için uygun rehabilitatif seçeneğe karar verebilir
  4. Hasta değerlendirme sonuçlarını yorumlamada tecrübe kazanır
  5. Hasta raporu yazmayı öğrenir.
Dersin içeriğiKlinik Uygulama, Kapsamlı Dil& Konuşma ve Ses Bozuklukları Değerlendirme tekniklerini kullanarak, hastayı değerlendirir, tanı koyar ve uygun tedavi yöntemine karar verir. Gerekiyorsa, rehabilitasyon programlarını sürdürebilir. 
Kaynaklar1. İlgili güncel makaleler, Pubmed.
2. Research design and evaluation in speech-language pathology and audiology, Franklin H. Silverman, Allyn and Bacon, 1998.
3. Professional writing in Speech-Language Patholoy and Audiology, Robert Goldfarb, Yula Cherpelis, San Diego, Plural Pub, 2009.
4. Laboratory Workbook for Assessment Procedures in Speech-Language Pathology.Robin L. Alvares, Butterworth-Heinemann, 1998.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
2. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
3. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
4. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
5. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
6. HaftaARA SINAV
7. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
8. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
9. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
10. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
11. HaftaARA SINAV
12. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
13. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
14. HaftaKlinik ortamda konuşma, dil ve ses bozuklukları alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
15. Hafta
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama030
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler010
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar210
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 8 112
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)41040
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler188
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2146180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.  X  
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar   X 
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.  X  
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.  X  
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.   X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.   X 
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.   X 
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür  X  
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.  X  
10. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları bilimini geliştirir ve ilerletir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek