ÇGE700-03 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR ÇGE700-03 7. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDersin amacı öğrencinin belirli bir bilgi birikimi edinmesini, bilimsel araştırma ya da çalışma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Doktora eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda konu belirler.
  2. Araştırma tekniklerini kullanarak, araştırmada kullanılacak değişkenleri seçer.
  3. Değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlar.
  4. Araştırmaya ilişkin denenceleri oluşturur.
  5. Araştırmaya uygun yöntem ve ölçme araçlarını seçer.
  6. Araştırma bulgularını yazar ve yorumlar.
  7. Araştırma önerileri geliştirir.
  8. Araştırmada kullanılan kaynakları uluslararası standartlara uygun şekilde listeler. Kütüphanelerde ve elektronik ortamda etkin şekilde kaynak tarar ve yorumlar.
Dersin içeriğiÖğrencinin doktora öğrenimi boyunca kazandığı teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda belirleyeceği bir konu üzerinde danışman öğretim üyesi gözetiminde yapacağı doktora tezi ile ilgili planlama, veri toplama ve tez hazırlama çalışma aşamalarını içerir.
Araştırmada ilgili kaynakların taranması ve önemi
Araştırmada kullanılan değişkenler ve değişkenlerin problem tanımlanmasındaki önemi
Araştırma yöntemi ve ölçme araçları
Veri türleri, veri kaynakları, özellikleri ve veri toplama yöntemleri
Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması
Bulgu, tartışma ve araştırma önerilerinin yazımı
Kaynak gösterme yöntemleri
Kütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri
 
KaynaklarAlanla İlgili Ulusal ve Uluslarası Güncel Literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaVerilerin analizi
2. HaftaVerilerin analizi
3. HaftaVerilerin analizi
4. HaftaVerilerin analizi
5. HaftaVerilerin analizi
6. HaftaVerilerin analizi
7. HaftaVerilerin analizi
8. HaftaVerilerin analizi
9. HaftaVerilerin analizi
10. HaftaAra rapor sunumu
11. HaftaLiteratür yazımı
12. HaftaLiteratür yazımı
13. HaftaLiteratür yazımı
14. HaftaLiteratür yazımı
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)3000
Laboratuar00
Uygulama710
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum410
Projeler180
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.     
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.     X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek