OKB721 - AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİ | OKB721 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Gözlem Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr.Bilgehan Budak | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı İşitmeye yardımcı cihazların teorik ve pratik uygulamalarla öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İşitme cihazları temel komponentler, seçim ve uygulama Destekleyici ve alternatif amplifikasyon cihazları Koklear ve beyin sapı implantları Kemiğe implante işitme cihazları Orta kulak implantları | |||||
Kaynaklar | -Introduction to Audilogic Rehabilitation, RL Schow, MA Nerbonne, Allyn and Bacon, 2002 -Hearing Aids, H Dillon, Thieme, 2012 -Cochlear Implants:Principals & Practices, JK Niparko, Williams&Wilkins, 2009 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İşitme cihazları tarihçe, temel komponentleri |
2. Hafta | İşitme cihazı tipleri ve kulak kalıpları |
3. Hafta | İşitme cihazı seçim kriterleri ve uygulama |
4. Hafta | İşitme cihazı uygulama sonrası değerlendirmeler |
5. Hafta | İşitmeyi destekleyici amplifikasyon sistemleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Kemiğe implante işitme cihazları ve orta kulak implantları |
8. Hafta | Koklear implantasyon tarihçesi |
9. Hafta | Koklear implant aday seçim kriterleri |
10. Hafta | Koklear implant aday seçim kriterleri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Pre-peri ve post operatif değerlendirme |
13. Hafta | Beyin sapı implantasyonu tarihçesi, aday seçim kriterleri |
14. Hafta | Beyin sapı implantasyon pre-peri-post operatif değerlendirme |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 52 | 56 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür | X | ||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir. | X | ||||
10. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları bilimini geliştirir ve ilerletir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek