OKB721 - AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİ OKB721 1. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr.Bilgehan Budak 
Dersin amacıDersin amacı İşitmeye yardımcı cihazların teorik ve pratik uygulamalarla öğretilmesi  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. işitme cihazlarını -İşitmeyi destekleyici ve alternatif cihazlar
  2. İşitsel implanları öğrenir
Dersin içeriğiİşitme cihazları temel komponentler, seçim ve uygulama
Destekleyici ve alternatif amplifikasyon cihazları
Koklear ve beyin sapı implantları
Kemiğe implante işitme cihazları
Orta kulak implantları
 
Kaynaklar-Introduction to Audilogic Rehabilitation, RL Schow, MA Nerbonne, Allyn and Bacon, 2002
-Hearing Aids, H Dillon, Thieme, 2012
-Cochlear Implants:Principals & Practices, JK Niparko, Williams&Wilkins, 2009
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİşitme cihazları tarihçe, temel komponentleri
2. Haftaİşitme cihazı tipleri ve kulak kalıpları
3. Haftaİşitme cihazı seçim kriterleri ve uygulama
4. Haftaİşitme cihazı uygulama sonrası değerlendirmeler
5. Haftaİşitmeyi destekleyici amplifikasyon sistemleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaKemiğe implante işitme cihazları ve orta kulak implantları
8. HaftaKoklear implantasyon tarihçesi
9. HaftaKoklear implant aday seçim kriterleri
10. HaftaKoklear implant aday seçim kriterleri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaPre-peri ve post operatif değerlendirme
13. HaftaBeyin sapı implantasyonu tarihçesi, aday seçim kriterleri
14. HaftaBeyin sapı implantasyon pre-peri-post operatif değerlendirme
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama145
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler35
Sunum310
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar225
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14342
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje000
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü5256240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar  X  
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. X   
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.  X  
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. X   
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.  X  
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür  X  
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.   X 
10. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları bilimini geliştirir ve ilerletir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek