SBT638 - FİZİKSEL AKTİVİTE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL AKTİVİTE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | SBT638 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Laboratuvar | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayda Karaca | |||||
Dersin amacı | Fiziksel aktivite değerlendirme metodları hakkında bilgi sahibi olmak, kavramak, derinlemesine anlamak, uygulamak ve analiz etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fiziksel aktivite değerlendirme ve sağlıkla ilişkili araştırmalar, fiziksel aktivite testlerinin prensipleri, fiziksel aktivitenin değerlendirilmesinde kullanılan bazı test yöntemlerini (anketler, günlükler, kalp atım hızı ölçerler, hareket kaydı yapan araçlar, direkt gözlem, GPS, DLW ve indirekt kalorimetri) içerir | |||||
Kaynaklar | Heyward, V.H. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription. (2nd edition). Champaign, Illinois: Human Kinetics Books. Hoffman, J. (2006). Norms for Fitness, Performance and Health. Champaign, Illinois: Human Kinetics Books. Roitman, J.L., et. al. (2005). ACSM?s Recource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. Fourth Edition. Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins. Montoye, H.J, Kemper, H.C.G., Saris, W,H.M.,Wasburn, R.A. (1996). Measuring Physical Activity and Energy expenditure. Roitman, J.L., et. al. (2005). ACSM?s Recource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. Fourth Edition. Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins. Champaign, Illinois: Human Kinetics Books. YMCA (1989). Y?s Way to Physical Fitness. The Complete Guide to Fitness Testing and Instruction. Eds: Golding, L.A., Myers, C.R., Sinning, W.E. (3rd edition), Champaign, Illinois: Human Kinetics Books. Bilimsel makaleler de kullanılacaktır. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fiziksel aktivite değerlendirme ve sağlıkla ilişkili araştırmalar; fiziksel aktivite testlerinin prensipleri |
2. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede anketlerin kullanımı |
3. Hafta | Fiziksel aktivite anketlerini kullanarak enerji harcamasının hesaplanması (uygulama) |
4. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede günlük metodunun kullanımı |
5. Hafta | Günlük kaydı kullanarak enerji harcamasının hesaplanması (uygulama) |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede kalp atım hızı ölçerlerin kullanımı |
8. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede kalp atım hızı ölçerlerin kullanımı (laboratuvar) |
9. Hafta | Seminer sunumu |
10. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede adımsayarların (akselerometre, pedometre v.b.) kullanımı |
11. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede adımsayarların kullanımı (laboratuvar) |
12. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede direkt gözlemin kullanımı |
13. Hafta | Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede GPS kullanımı |
14. Hafta | Seminer sunumu |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 5 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 50 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 49 | 150 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek