SBT638 - FİZİKSEL AKTİVİTE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZİKSEL AKTİVİTE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ SBT638 2. Yarıyıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: Laboratuvar  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayda Karaca 
Dersin amacıFiziksel aktivite değerlendirme metodları hakkında bilgi sahibi olmak, kavramak, derinlemesine anlamak, uygulamak ve analiz etmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur, derinlemesine anlar ve kavrar (anket, günlük, kalp atım hızı, hareket sensörleri, gözlem, çift etiketli su yöntemi)
  2. Fiziksel aktivite değerlendirme yöntemlerini kullanarak (anket, günlük, kalp atım hızı, hareket sensörleri) veri toplayabilir ve topladığı verilerden fiziksel aktivite düzeyini hesaplayabilir ve analiz edebilir
Dersin içeriğiFiziksel aktivite değerlendirme ve sağlıkla ilişkili araştırmalar, fiziksel aktivite testlerinin prensipleri, fiziksel aktivitenin değerlendirilmesinde kullanılan bazı test yöntemlerini (anketler, günlükler, kalp atım hızı ölçerler, hareket kaydı yapan araçlar, direkt gözlem, GPS, DLW ve indirekt kalorimetri) içerir 
KaynaklarHeyward, V.H. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription. (2nd edition). Champaign, Illinois: Human Kinetics Books.
Hoffman, J. (2006). Norms for Fitness, Performance and Health. Champaign, Illinois: Human Kinetics Books. Roitman, J.L., et. al. (2005). ACSM?s Recource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. Fourth Edition. Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins.
Montoye, H.J, Kemper, H.C.G., Saris, W,H.M.,Wasburn, R.A. (1996). Measuring Physical Activity and Energy expenditure.
Roitman, J.L., et. al. (2005). ACSM?s Recource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. Fourth Edition. Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins. Champaign, Illinois: Human Kinetics Books.
YMCA (1989). Y?s Way to Physical Fitness. The Complete Guide to Fitness Testing and Instruction. Eds: Golding, L.A., Myers, C.R., Sinning, W.E. (3rd edition), Champaign, Illinois: Human Kinetics Books.
Bilimsel makaleler de kullanılacaktır. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFiziksel aktivite değerlendirme ve sağlıkla ilişkili araştırmalar; fiziksel aktivite testlerinin prensipleri
2. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede anketlerin kullanımı
3. HaftaFiziksel aktivite anketlerini kullanarak enerji harcamasının hesaplanması (uygulama)
4. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede günlük metodunun kullanımı
5. HaftaGünlük kaydı kullanarak enerji harcamasının hesaplanması (uygulama)
6. HaftaAra sınav
7. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede kalp atım hızı ölçerlerin kullanımı
8. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede kalp atım hızı ölçerlerin kullanımı (laboratuvar)
9. HaftaSeminer sunumu
10. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede adımsayarların (akselerometre, pedometre v.b.) kullanımı
11. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede adımsayarların kullanımı (laboratuvar)
12. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede direkt gözlemin kullanımı
13. HaftaFiziksel aktivite düzeyini değerlendirmede GPS kullanımı
14. HaftaSeminer sunumu
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)100
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması15
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum00
Projeler110
Seminer220
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması15050
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje13030
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü49150300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.    X
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.    X
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır    X
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.    X
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.    X
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.    X
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X   
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.    X
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.    X
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.    X
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. X   
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek