ÖZE640 - TÜRKİYE'DE ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKİYE'DE ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI ÖZE640 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Figen Turan 
Dersin amacıAlanda araştırma, gözlem, uygulama ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Özel eğitim çalışmalarının dünyada ve Türkiye?deki tarihsel gelişimi, bugünkü durumu ve geleceğe dönük çalışmalar konusunda teorik ve uygulamalı çalışmalar
  2. Öğrencilerin bu alanda bilgilendirilmesi, araştırma ve gözlem yapabilmelerini sağlamak
Dersin içeriğiÖzel eğitim çalışmalarının dünyada ve Türkiye?de tarihsel gelişimi, önemi mevzuat, bugünkü durumu, ilgili kurumlar, özel eğitim grupları, insan kaynakları, teknoloji kullanımı, fiziksel çevre düzenlemesi 
KaynaklarI. Özel Eğitim Şurası Kitabı (1999) Çağdaş Toplum Çağdaş Yaşam ve Özürlüler Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Yayını 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖzel eğitimin tanımı, dünyada tarihsel gelişimi
2. HaftaÖzel eğitimin Türkiye?de tarihsel gelişimi
3. HaftaÖzel eğitim grupları-eğitimi-rehabilitasyonu
4. HaftaÖdev sunumu
5. HaftaÖzel eğitim grupları-eğitimi-rehabilitasyonu
6. HaftaÖzel eğitim grupları-eğitimi-rehabilitasyonu
7. HaftaÖzel eğitim mevzuatı
8. HaftaÖzel eğitim ile ilgili kurumlar
9. HaftaÖzel eğitimde insan kaynakları
10. HaftaÖzel eğitimde teknoloji kullanımı
11. HaftaÖzel eğitim kurumları yönelik gözlem ve inceleme
12. HaftaÖzel eğitim kurumları yönelik gözlem ve inceleme
13. HaftaÖdev Sunumu
14. HaftaSeminer sunumu, tartışma
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum210
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1011110
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3062240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir    X
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır.    X
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur.     X
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar.    X
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür.     X
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar.    X
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.    X
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir.    X
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek