ANA733 - MİKROSKOBİK ANATOMİ TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKROSKOBİK ANATOMİ TEKNİKLERİ | ANA733 | 2. Yarıyıl | 1 | 2 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hamdi Çelik | |||||
Dersin amacı | Mikroskobik anatomi alanında kullanılan tekniklerin tanınması, IM, IM, CLSM kullanımı temel prensiplerinin öğrenilmmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Mikroskobik anatomik teknikler, IM, EM, CLSM örnek hazırlama ve inceleme temel prensipler | |||||
Kaynaklar | 1- Bozzola JJ, Russell LD (1999) Electron microscopy. Second edition. Jones and Bartlett Publishers, USA 2- Hayat MA (1978) Principles and techniques of scanning electron microscopy. V:6, Van Nostrand Reinhold Company, New York,USA. 3- Bradbury S, Bracegirdle B (1998) Springer-Verlag, New York, USA 4- Güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Mikroskobik anatomi ve kullanım alanlarını |
2. Hafta | Mikroskop çeşitleri ve temel prensipler |
3. Hafta | Işık-Stereo Mikroskopları |
4. Hafta | SEM-TEM-Genel prensipler |
5. Hafta | SEM-TEM- Biyolojik örnek hazırlama |
6. Hafta | SEM-TEM- Biyolojik olmayan örnek hazırlama |
7. Hafta | SEM-TEM- Örnek İnceleme |
8. Hafta | Flouresan Mikroskop-CLSM temel prensipler |
9. Hafta | CLSM-Örnek hazırlamada temel prensipler |
10. Hafta | CLSM-Örnek inceleme temel prensipleri |
11. Hafta | Mikroskobik Anatomi Lab. çalışma prensipleri ve kullanılan maddeler |
12. Hafta | Mikroskobik Anatomi Laboratuvarında uyulması gereken güvenlik kuralları |
13. Hafta | Mikrografların düzenlenmesi ve çizimler |
14. Hafta | Makale/discussion |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 40 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 53 | 36 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme. | X | ||||
2. Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme. | X | ||||
3. Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme. | X | ||||
4. Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme. | X | ||||
5. Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme. | X | ||||
7. Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme | X | ||||
8. Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek