ANA709 - SOLUNUM ve DOLAŞIM SİSTEMLERİ KLİNİK ANATOMİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOLUNUM ve DOLAŞIM SİSTEMLERİ KLİNİK ANATOMİSİ | ANA709 | 1. Yarıyıl | 1 | 0 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | ANA702 SOLUNUM, DOLAŞIM VE SİNDİRİM SİSTEMLERİ dersini almış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz Demiryürek, Prof. Dr. Cem Denk | |||||
Dersin amacı | Solunum ve Dolaşım sistemine ait klinik anatomi ile ilgili bilgileri kazandırma, güncel anatomik ve klinik çalışmaların takip edilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Solunum ve Dolaşım sistemine ait oluşumların klinik anatomisinin teorik dersler ve tartışmalar ile öğretilmesi | |||||
Kaynaklar | 1- Fonksiyonel Anatomi: Baş, boyun ve iç organlar; Editör: Prof. Dr. Bedia Sancak ve Prof. Dr. Meserret Cumhur; ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş.; Ankara 2- Anatomi 1. Cilt ve Anatomi 2. Cilt; Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan; Güneş Kitabevi; Ankara 4- Recent studies |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Burun ve ilgili yapıların klinik anatomisi |
2. Hafta | Pharynx'in klinik anatomisi |
3. Hafta | Larynx'in klinik anatomisi |
4. Hafta | Boyun ön ve yan bölgelerinin klinik anatomisi |
5. Hafta | Boyun kökünün klinik anatomisi |
6. Hafta | Thorax duvarının klinik anatomisi |
7. Hafta | Tartışma |
8. Hafta | Trachea ve akciğerlerin klinik anatomisi |
9. Hafta | Kalp ve pericardium'un klinik anatomisi I |
10. Hafta | Kalp ve pericardium'un klinik anatomisi II |
11. Hafta | Mediastinum'un klinik anatomisi |
12. Hafta | Posterior mediastinum'un klinik anatomisi |
13. Hafta | Diaphragma'nın klinik anatomisi |
14. Hafta | Lenfatik sistem'in klinik anatomisi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 30 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 31 | 34 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme. | X | ||||
2. Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme. | X | ||||
3. Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme. | X | ||||
4. Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme. | X | ||||
5. Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme. | X | ||||
7. Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme | X | ||||
8. Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek